70 درصد تجهیزات برق کشور در زنجان تولید می‌شود

70 درصد تجهیزات برق کشور در زنجان تولید می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا علیزاده"، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در دیدار مسئولان حوزه آب و برق استان با امام جمعه زنجان اظهار داشت: با وجود ظرفیت شرکت های خصوصی همچون ایران ترانسفو، پارس سوئیچ و سیم و کابل 70 درصد از تجهیزات برق کشور در استان زنجان تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته پروژه هایی در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با اعتباری بالغ بر 154 میلیارد تومان به بهره برداری رسید، اضافه کرد: میزان سازوکارها و ساخت و سازها بالغ بر 251 هزار میلیارد تومان است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تعداد مشترکان این شرکت را 460 هزار مورد اعلام کرد و گفت: 14 هزار کیلومتر شبکه برق و بالغ بر 10 هزار ترانس در استان وجود دارد.
وی افزود: در زمینه کمیت و کیفیت برق در زنجان هیچ مشکلی وجود ندارد و در طول سال فقط حدود 300 ساعت در برخی ساعات وسط روزهای تابستان با مشکل افزایش بی‌رویه مصرف روبرو هستیم که برای تامین این میزان برق باید چند نیرو گاه جدید وارد مدار شوند که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، برای فقط حدود 300 ساعت، نیروگاه ساخت و باید این مشکل با مدیریت مصرف و کاهش مصرف توسط مشترکان حل شود.
علیزاده در زمینه کیفیت بخشی به خدمات حوزه برق، بیان داشت: دفتر خدمات غیر حضوری امسال در راستای ارائه خدمات اینترنتی و غیر حضوری در استان افتتاح شد.
در این دیدار علی خلجی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان نیز گفت: در یک اقدام جهادی پست سنگ شهر در کمتر از 41 روز به بهره‌برداری رسید و یکی از پروژه های بزرگ استان هم ساخت نیروگاه حرارتی در 75 کیلومتری غرب زنجان است که امیدواریم در صورت تامین منابع تا پایان دولت دوازدهم بخش گازی آن راه اندازی شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان هم ضمن تاکید بر اینکه طرح های آب رسانی نیازمند حمایت و تزریق اعتبار هستند از جمله سد بلوبین که با تامین اعتبار می توان تا پایان دولت دوازهم به بهره برداری رساند، ادامه داد: 95 درصد وابستگی آب استان به سفره های زیرزمینی است و میزان بارش ها در حال حاضر 12-13 میلی‌متر گزارش شده است.
در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن تقدیر از درخشش و فعالیت گسترده صنعت و آب و برق در استان طی سال گذشته، اظهار داشت: افتتاح 333 پروژه مختلف در این حوزه نشان دهنده تلاش فعالان صنعت آب و برق است.
آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه مدیریت آب و برق استان کفایت بالایی داشته است که با وجود تحریم ها و کمبود اعتبارات، توانسته اند منابع و پروژه ها را به خوبی مدیریت کنند.
وی با تاکید بر اینکه وجود یک تعهد سازمانی و صمیمیت انسانی در این حوزه هم به نحوه مدیریت برمی گردد که در شرکت برق استان به خوبی مشاهده می‌شود، ابراز کرد: رسیدگی به امور دینی و فرهنگی هم نشان دهنده مدیریت عالی در این مجموعه است.
نماینده ولی فقیه در استان تربیت مدیران ارشد در شرکت های آب و برق استان زنجان را یکی از ویژگی های خوب این مجموعه ها عنوان کرد و گفت: انتخاب مدیران ارشد از داخل مجموعه از حسن های این شرکت ها است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات