11 استان در محدوده قرمز مصرف برق قرار گرفتند

11 استان در محدوده قرمز مصرف برق قرار گرفتند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بررسي نقشه  مصرف برق امروز 30 تير حاكي از آن است كه در حال حاضر استان‌هاي سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختياري، فارس، بوشهر، هرمزگان، همدان، كرمانشاه، اردبيل و آذربايجان هاي شرقي و غربي در محدوده قرمز مصرف برق قرار دارند.
هموطنان ساكن در مناطق ياد شده مي توانند با كاهش تنها 10 درصدي مصرف برق خود، به وضعيت سبز مصرف بازگشته و امكان بهره مندي همه مردم به ويژه هموطنان ساكن در مناطق جنوبي از برق را كه در حال حاضر با گرماي شديدي روبه رو هستند و نياز به استفاده از وسايل خنك كننده دارند، فراهم كنند.
همچنين اين گزارش حاكي از آن است كه استان‌هاي خراسان رضوي، يزد، مازندران، گيلان، زنجان، قزوين، مركزي، كهگيلويه و بويراحمد و كلانشهرهاي مشهد، اصفهان، اهواز و تهران بزرگ در محدوده زرد مصرفي قرار دارند.
بر پايه اين گزارش، هموطنان ساكن در اين مناطق  نيز مي توانند تنها با كاهش 5 درصدي مصرف برق خود، در بازگشت به وضعيت سبز تاثيري فوري داشته باشند.
اين گزارش حاكي از آن است كه همه هموطنان با تنظيم درجه كولرهاي گازي روي عدد 24 و استفاده از دور كند در كولرهاي آبي است مي توانند در كاهش مصرف برق و كمك به كاهش هزينه قبض  خود تاثير بسزايي داشته باشند.
همچنين عدم استفاده از وسايل پرمصرف مانند ماشين‌هاي لباسشويي و ظرفشويي، اتو و جاروبرقي در ساعات پيك شبكه از ديگر راهكارهاي كاهش مصرف برق به شمار مي‌رود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات