ارائه لایحه اجباری بیمه منازل مسکونی به مجلس

ارائه لایحه اجباری بیمه منازل مسکونی به مجلس

http://www.bananews.ir/رئیس کل بیمه مرکزی از ارائه لایحه اجباری شدن بیمه ساختمان و منازل مسکونی توسط دولت به مجلس خبرداد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدمحمد کریمی امروز در چهارمین کنفرانس کسب و کار بیمه گفت: دولت لایحه اجباری شدن بیمه ساختمان و منازل مسکونی را با درخواست بیمه مرکزی تهیه و به مجلس ارائه کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به اینکه لایحه مذکور در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است، از بررسی آن در صحن علنی مجلس به زودی خبرداد.

وی سهم بیمه های زندگی در سبد شرکتهای بیمه را اندک ارزیابی کرد و با اعلام اینکه این رقم حدود ۶ درصد از بازار بیمه کشور را تشکیل می دهد، اظهارداشت: این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد از بازارهای بیمه در کشورهای پیشرفته متعلق به بیمه های زندگی است.

کریمی گفت: یکی از رویکردهای اصلی صنعت بیمه توسعه بیمه های زندگی است و پس از این براساس برنامه توسعه ای که شرکتهای بیمه در زمینه بیمه زندگی ارائه می کنند، به متقاضیان ایجاد شرکت های بیمه مجوز داده خواهد شد.

رئیس شورایعالی صنعت بیمه کشور با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از مشاغل کشور در بخش خانگی و خرد تجمیع شده اند، عنوان کرد: هنوز بخشهایی از اقتصاد و فعالیتها برای پوشش های بیمه ای ناشناخته مانده اند که می تواند به بازار مناسبی برای شرکتهای بیمه تبدیل شوند

وی از آمادگی صنعت بیمه برای توسعه کارآفرینی خبرداد و گفت: با استفاده از ظرفیتها می تواند اشتغال مولد در کشور شکل بگیرد و صنعت بیمه برای پوشش آن اقدام کنند، این در حالی است که صنعت بیمه ۱۰ برابر ظرفیت کنونی برای ایجاد اشتغال می تواند فعال باشد.

 

 

    نظرات