افشاگری عضو شورای شهر اهواز درباره وضعیت بحرانی آب در اهواز

افشاگری عضو شورای شهر اهواز درباره وضعیت بحرانی آب در اهواز

محمد رضا ایزدی گفت: بودجه ۱۰۰ میلیون یوریی مقام معظم رهبری از سال گذشته تا کنون،در هاله ای از ابهام است.
محمدرضا ایزدی عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی رهیاب ،پیرامون وضعیت شبکه فاضلاب اهواز اظهارکرد: طی عمر دو سال و نیمی که از دوره پنجم شورای شهر میگذرد، زمان زیادی را به شکایت مردمی مبنی بر وضعیت نابه سامان آب و فاضلاب اختصاص داده ایم، بر همین اساس یکی از وظایف اعضای شورای شهر،رساندن صدای مردم به مسئولین است و با توجه به قسم‌نامه ای که روز اول در شورا خواندیم وظیفه خود را دفاع از حق مردم میدانیم.
وی افزود: شبکه فاضلاب اهواز بسیار فرسوده و قدیمی است و حدود ۵۰ نقطه آن نشست،در واقع پودر شده ضمن اینکه ۵ نقطه از کل اهواز درگیر تلاقی آب شرب و فاضلاب است.
عضو شورای شهر اهواز گفت: یک سال و نیم قبل که اعلام کردم شهروندان ۱۳ نقطه اهواز در اثر تلاقی آب و فاضلاب به بیماری هپاتیت A گرفتار شده اند در شبکه بی بی سی مطرح شد و متاسفانه فرماندار با بنده تماس گرفتند ،خیلی ناراحت بودند که چرا این صحبت ها را بازگو می کنید، هرحرفی را نباید بیان کرد.
وی ادامه داد: مگر می شود به اسم انتشارخبر در بی بی سی یا دیگر شبکه های بیگانه،حرف مردم را به گوش مسئولین نرسانیم، تعدادی نامه محرمانه از بهداشت غرب اهواز دارم که در اثر تلاقی آب شرب با فاضلاب  در چندین نقطه شهر، عده ای از مردم به بیماری هپاتیت A مبتلا شده‌اند.
عضو شورای شهر اضافه کرد: مسئولین نمی توانند اعلام کنند که تلاقی آب شرب و فاضلاب وجود ندارد، منزل بنده کوی آخر آسفالت نزدیک به منزل نماینده ولی فقیه است زمانیکه افت فشار آب وجود دارد فاضلاب از لوله‌ی آب خارج می شود و امام جمعه نیز در این خصوص مصاحبه های زیادی انجام داده‌اند.
ایزدی گفت: سازمان آب و فاضلاب با دست خالی طی یک سال گذشته کار بسیار زیادی انجام داده است اما به دلیل بالا بودن مقدار خرابی سیستم آب و فاضلابف کارهای انجام شده دیده نمی شود با این بودجه ای که این سازمان دارد مشکلات ما به صورت اساسی حل نخواهدشد.
عضوشورای شهر خاطر نشان کرد: با تلاش ها و پیگیری های نماینده ولی فقیه بودجه ۱۰۰ میلیون یوریی توسط مقام معظم رهبری دستور داده شد که از سال گذشته تا کنون این دستور و تامین نقدینگی در هاله ای از ابهام است.
وی ادامه داد : این پول کجاست؟ چرا به اهواز ریالی داده نشده است؟ چه زمانی دستور حضرت آقا عملی میشود؟ مردم تا چه زمانی باید متحمل مصرف آب آلوده باشند؟!
ایزدی درخصوص چگونگی تزریق بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی گفت: قرار بر این بود ۵۰ میلیون یورو، در سال جاری تزریق شود و مابقی آن در سال آینده که تا کنون ۴ ماه از سال گذشته است، خبری نیست، و این کار باید در بهار و تابستان انجام می شد.
وی با بیان اینکه مدیران مشکلات اهواز را مطرح نمی کنند، ادامه داد: سازمان آبفا باید معضلات شبکه فرسوده فاضلاب خوزستان را حل کند، این شبکه مربوط به ۵۰ سال گذشته است و عمر خود را کرده، زمانی در مناطقی چون پادادشهر، کیانپارس و بخش زیادی از مناطق کوی ملت و گلستان در یک خانه ۴۰۰ متری ۴ الی ۵ نفری زندگی می کردند اما در حال حاضر به یک مجتمع آپارتمانی با ظرفیت ۴۰ نفر تبدیل شده است.

عضو شورای شهر عنوان کرد: سازمان آبفا، گاز و برق باید پاسخگو باشند، باید شبکه های برق و گاز و فاضلاب؛ سالانه بروز و تقویت شوند و به فکر دو دهه آینده باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات