سازمان زمین و مسکن باید به نوعی سازمان پیشرو برای  ...

سازمان زمین و مسکن باید به نوعی سازمان پیشرو برای ...

سازمان زمین و مسکن باید به نوعی سازمان پیشرو برای برنامه‌ریزی‌های آینده شهرداری باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، بتول گندمی در حاشیه این بازدید با اشاره به وظایف مهم سازمان زمین و مسکن و حوزه خزانه و تاثیرگذار در حوزه املاک گفت: بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده مدیریت شهری وابسته به اقدام و عملکرد این سازمان در جهت تملکات و فرآوری زمین،بازچرخانی سرمایه‌های شهرداری و تامین بودجه‌های غیرنقد (تهاتر ) برای اجرای پروژه‌های عمرانی ، خدماتی و ...در شهر است.

وی افزود: سازمان وظیفه و مسئولیت مهمی در تحقق و اجرای پروژه‌های شهری دارد.

وی با بیان اینکه سازمان زمین و مسکن به نوعی باید سازمانی پیشرو برای برنامه‌ریزی‌های آینده شهرداری باشد، گفت: این سازمان با توجه به برنامه های بالا دستی باید پیش بینی لازم را برای اجرای برنامه‌های بلند مدت انجام دهد و در کنار این اقدامات باید به ظرفیت‌های مورد نیاز شهربه ویژه در زمینه تامین سرانه‌های مختلف شهری توجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در ابتدای شروع فعالیت در شورای شهر عمدتا با شهروندانی مواجه بودیم که از مدیریت شهری در زمینه عدم تعهد و پایبندی شهرداری به صلحنامه‌هایی که با افراد امضا کرده بود گلایه مند بودند که با همت همکاران‌مان در سال ۹۶ و شش ماه نخست سال ۹۷ بخش زیادی از این صلحنامه ها پاسخگویی شد و این مسئله جای قدردانی دارد.

گندمی با تاکید به رعایت حقوق مردم افزود: نباید مدیریت شهری به این سمت برود که صلحنامه را با شهروند تنظیم کند و پس از اجرای پروژه به فکر پرداخت حق و حقوق شهروندان باشد.

وی با اشاره به مصوبات شورا برای ایجاد همدلی و یکپارچگی در بحث نحو تملک در کل ساختار مدیریت شهری گفت: تعیین کارگزارها برای اجرای هماهنگ و یکسان بخشی از مصوبات خوب شورا بود که این تصمیم در حوزه اجرا ازکانال سازمان مسکن صورت خواهدگرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از ابتدای شورای پنجم نداشتن بانک جامع از املاک و اراضی و دارایی شهرداری، سهم هر منطقه، تعداد پرونده های مطرح در این زمینه در حوزه قضایی و یا چه میزان از اراضی شهرداری سند دار هستند و.... مورد توجه شورا بوده است و تلاش شده ریل گذاری لازم در این زمینه انجام شود .

وی ایجاد سامانه املاک را دیگر مصوبه مهم شورا و تامین کننده این نیاز شهری دانست و افزود: امیدواریم با این سامانه به نقطه‌ای برسیم که از همه دارایی‌های متعلق به شهرداری و مدیریت شهری مطلع باشیم و این موضوع نیازمند یک سامانه کامل و دقیق از مجموعه دارایی‌های در اختیار شهرداری است.

به گفته گندمی، یکی دیگر از مصوبات شورا بحث اراضی بزرگ مقیاس است که به هدف جلوگیری از چالش‌های آینده شهر و جلوگیری از آسیب‌های آینده شهر به ویژه در زمینه تامین سرانه‌های خدماتی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اگر  نسبت به آن بی توجهی شود، ریزدانگی از چالش‌های جدی آینده شهر است. پس باید تصمیات شورا در این بخش باید به سمت اجرایی شدن پیش رود و در سال ۹۹ گام مطلوبی را در این بخش برداشته شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در پایان بیان کرد: اتفاق خوبی را در پلاک ۱۷۶ داشته‌ایم. شهرداری برای ۴۹ هکتار از اراضی این منطقه سند گرفته و بخشی از مشکلات این بخش حل شده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات