انجام ماهیانه دو هزار و ۵۰۰ بازدید پیشگیرانه توسط سازمان آتش نشانی

انجام ماهیانه دو هزار و ۵۰۰ بازدید پیشگیرانه توسط سازمان آتش نشانی

انجام ماهیانه دو هزار و ۵۰۰ بازدید پیشگیرانه توسط سازمان آتش نشانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی در هفدهمین جلسه شورای شهرداران با موضوع بررسی وضعیت ساختمان های عمومی، مراکز تجاری، اداری، اقامتی، مذهبی، آموزش و پایگاه های نا ایمن مورد بهره برداری مشهد، اظهار کرد: مصوبه ای در سال ۹۳ استارت خورد و در سال ۹۴ با تاکید بر بحث بازدید واحدهای صنفی و اماکن پر خطر مصوب شد.

وی افزود: تبصره یک این مصوبه به ما کمک کرد و بازدیدهای کارشناسی انجام شد. در تبصره دو این مصوبه آمده است که اگر در جایی بازدید به عمل آمد و مالک ایمن سازی ملک خود را نپذیرفت، سازمان آتش نشانی یا منطقه آن محل را ایمنی سازی کند و به میزان ۱۰ برابر هزینه ها مالک را بدهکار کند و طی بررسی های انجام شده تاکنون چنین اتفاقی رقم نخورده و اصلا این امر منطقی نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: روش های شناسایی ساختمان های پر خطر و کم خطر ما به صورت مختلف بوده است. یکی از این روش ها شناسایی بر اساس گشت زنی هایی که در سطح شهر انجام می شود، است که بعد از آن اماکن پر خطر را به ما اعلام می شود. بحث دوم خود شهروندان و در بحث سوم بازدید های دوره ای کارشناسان حوزه پیشگیری است که از طریق این سه روش این اماکن را شناسایی می کنیم و بعد از آن بررسی های لازم در این ارتباط صورت می گیرد.

عزیزی ادامه داد: بعد از شناسایی توسط این سه روش بازدید صورت می‌گیرد و ضوابط ایمنی به آن ها اعلام می شود در صورت نا ایمن بودن اخطار اول به آن ها داده می شود و در صورتی که عدم تاییدیه نقشه اطفا و اعلام و معماری باشد اخطاریه اول صادر می شود.

وی تصریح کرد: اماکن شناسایی شده پرخطر شامل بازارها، سینماها، ساختمان مسکونی، آموزشی، درمانی، هتل ها، صنعتی و انباری ها می شود.

غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات