ایجاد زیرساخت های مناسب برای اهالی فرهنگ و هنر در پارک باغشمال

ایجاد زیرساخت های مناسب برای اهالی فرهنگ و هنر در پارک باغشمال

بابک نهرین امروز در گفتگو با خبرنگار شهریار با اشاره به اختصاص  دو سالن محل پادگان قدیم ارتش به فعالیت های نمایشی، اظهار کرد: هم اکنون فقدان مکان هایی مناسب برای انجام فعالیت های هنری و بخصوص تئاتر در تبریز وجود دارد و لازم است که چنین فضاهایی در محیطی مناسب برای فعالیت های هنری اختصاص یابد.

او ادامه داد: پارک باغشمال می تواند محلی مناسب برای انجام فعالیت های هنری و مشخصا کار تئاتر باشد و در اختیار هنرمندان این حوزه قرار بگیرد.

ناظر هنری راه اندازی سالن های آمفی تئاتر پارک باغشمال تبریز در خصوص بازدید صبح امروز خود و شهردار تبریز از این محل، عنوان کرد: با توجه فعالیت بنده در حوزه نمایش، امروز به همراه دکتر ایرج شهین باهر از پارک باغشمال بازدید کردیم تا این سالن ها را به لحاظ فنی، مهندسی و هنری مورد ارزیابی قرار دهیم.

او افزود: اهتمام شهردار تبریز احداث یک سالن آمفی تئاتر و یک بلک باکس برای فعالیت های نمایشی است که بنده نیز به عنوان ناظر هنری در مراحل احداث این دو سال حضور خواهم داشت.

نهرین، ایجاد چنین فضاهایی را برای رشد فعالیت های هنری موثر دانست و گفت: وجود سالن های ویژه تئاتر و نمایش، می تواند بستری خوب برای تمرین و اجرای فعالان این حوزه ها باشد و امیدواریم با کمک هنرمندان و شهردار محترم تبریز، این اتفاق مبارک به زودی برای فرهنگ و هنر تبریز رخ دهد.

او ادامه داد: متاسفانه سالن هایی هم که به تعداد محدود در تبریز وجود دارد، در اختیار بخش خصوصی است و این سالن ها با اجاره های کلان در اختیار اهالی هنر قرار می گیرد. با راه اندازی سالن های پارک باغشمال، دیگر اهالی هنر مشکلی برای تمرین و اجرا نخواهند داشت و در این خصوص از شهردار محترم تبریز می خواهم که مدیریت این پروژه را به خود هنرمندان واگذار کند.

ناظر هنری راه اندازی سالن های آمفی تئاتر پارک باغشمال گفت: این پارک و فضایی که در اختیار فعالان هنر و نمایش قرار می گیرد، از لحاظ محیط و دسترسی بسیار مناسب است و کاری ارزشمند از سوی شهرداری تبریز است که برای اهالی هنر و فرهنگ در نظر گرفته شده است.

او اظهار کرد: یک شهر خوب نیاز به شهروندان خوب دارد و لازمه داشتن شهروندان خوب، وجود بسترهای مناسب برای اشاعه فرهنگ است. هنر همواره موجب فرهنگ سازی و ایجاد افکار خوب در بین مردم شده و این زیرساختی که شهرداری برای هنرمندان ایجاد می کند، برای شهر و شهروندان نتایجی خوب به همراه خواهد داشت.

بابک نهرین یادآور شد: تبریز، شهر اولین ها، شهری زیبا و دارای فرهنگی خوب است و مردمان باوقار و بافرهنگ دارد و لازم است تا ما هنرمندان و مسئولان دست به دست مردم بدهیم تا شهری زیباتر و بافرهنگ تر بسازیم.

او گفت: به دلیل چنین قدم های خوبی که برای اهالی هنر و فرهنگ برداشته می شود، باید از طرف جامعه هنری از شهردار محترم، اعضای شورای شهر و مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز تشکر ویژه ای داشته باشم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات