بازگشایی تعدادی از مسیلها و دهانه های پل رودخانه های شهرستان...

مدیر امور منابع آب خلخال گفت: پیرو اطلاعیه ها و هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش و احتمال سیلاب و در جهت آمادگی برای سیلاب احتمالی دو جلسه شورای حفاظت از منابع آب و همچنین کارگروه تخصصی سیل برگزار گردید و بر اساس مصوبات مربوطه سه دهانه پل در روستاهای بالادست خلخال به کمک دهیاری روستاها و اداره راهداری بازگشایی شد.

مهندس رضا شمسی افزود: همچنین دو مورد از مسیلهای داخل شهر که از نقاط حادثه خیز شهر خلخال بود نیز به کمک شهرداری و بخش خصوصی تا آزادسازی و بازگشایی گردید تا مغازه ها و منازل مسکونی مجاور از خطر آبگرفتگی و خسارت در امان بمانند.

وی تصریح کرد: ضمنا طی یک ماه گذشته نیز حدود 4 کیلومتر از رودخانه های در اولویت شهرستان نیز لایروبی شده است که در همین بارش های اخیر تاثیر این اقدامات در جلوگیری از بروز خسارت به منازل و اراضی مجاور کاملا مشهود بود.

مدیر امور منابع آب خلخال  در ادامه همچنین گفت: در راستای حفاظت از منابع آب شهرستان خلخال، در اقدامی پس از شناسایی حدود 2 هزار مترمربع از تصرفات درختکاری، حصارکشی و خاکریزی در بستر و حریم رودخانه سنجبدله توسط تعدادی از اهالی و مجاورین، ضمن صدور اخطار به متصرفین و اخذ دستور قضایی از دادستان، این تصرفات با حضور کارشناسان امور آب خلخال آزادسازی و اعاده به وضع سابق گردید .

مهندس شمسی تصریح کرد: همچنین در ادامه این آزادسازی ها تصرفات رودخانه طولش چایی نیز با طی مراحل قانونی و اخذ دستورات لازم به میزان2هزار و 800  مترمربع نیز آزادسازی گردید.

گفتنی است رودخانه طولش چای یکی از نقاط شناسایی شده حادثه خیز بود که با این رفع تصرفات این نقطه نیز از لیست نقاط حادثه خیز حذف گردید .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات