سامانه نظام جامع الکترونیک؛ تلاشی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز

سامانه نظام جامع الکترونیک؛ تلاشی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی، سامانه نظام جامع الکترونیک را تلاشی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی، بهرنگ دیلمقانی در مورد تخلفات گفت: تخلفات انجام شده در حوزه ساخت‌وساز به دو بخش تقسیم می‌شود که نوع اول آن هیچ سابقه‌ای در سازمان ندارند و تنها برای گرفتن پایان کار بعد از مراجعه به شهرداری به سازمان مراجعه می‌کنند و در این خصوص جلساتی برای چگونگی فرآیند برخورد و اعمال نظر با آنها مشخص نشده و نوع دوم بعد از دریافت نقشه مصوب، اجرایی متفاوت با نقشه انجام می دهند.

وی گفت: برای برخورد و مبارزه با تخلفات نیاز به همراهی و یکدستی تمام مراجع نیاز است، زیرا بنای احداث شده و متفاوت با نقشه مصوب، دارای ایرادات و نواقصات بوده و مقررات ملی نیز در آن رعایت نشده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی افزود: در این خصوص نیاز است بعد از نامه ناظر، پلیس ساختمان وارد عمل شده و مانع ادامه عملیات ساخت شود که متاسفانه ماده صد به نوعی تخلف را بعد دریافت جریمه قانونی کرده و عملا تخلفات ادامه می‌یابد.

دیلمقانی اظهارکرد: عزم جدی تمام دستگاه‌ها برای مبارزه با تخلفات حوزه ساخت و ساز نیاز است و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز با راه‌اندازی نظام جامع الکترونیک که در آینده‌ای نزدیک به طور کامل راه‌اندازی خواهدشد، در کاهش تخلفات سهم به سزایی اعمال خواهدکرد به طوری که ناظر می‌تواند با اعلام تخلفات، دستگاه‌ها و سازمان را نیز در زمان اندک مطلع سازد.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای برخورد با تخلفات، راه و شهرسازی با مصوبه‌ای به سازمان، امکان معرفی مهندس و سازنده مختلف به شورای انتظامی را مهیا ساخته است که این اتفاق نیز می تواند در کاهش تخلفات موثر باشد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات