از تخلیه سالیانه ۱۱۸ هزار مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی شهرستان...

مدیر امور منابع آب شهرستان رباط کریم از انسداد سه حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از تخلیه سالیانه ۱۱۸ هزار مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "عبدالناصر ابراهیمی" با اعلام مطلب فوق گفت : با تلاش گروه گشت و بازرسی و با همکاری کارشناسان حقوقی طی هفته گذشته، سه حلقه چاه غیر مجاز با عمق ۱۷۰ متر و دبی ۶ لیتر بر ثانیه در اراضی میمنت آباد شهرستان رباط کریم پر و مسدود شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان رباط کریم با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، تصریح کرد: با انجام این عملیات از خروج سالیانه ۱۱۸ هزار متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی می شود و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد گفت: با توجه به نقش موثر انسداد چاه های غیر مجاز در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیر زمینی، امور آب دماوند شناسایی چاه های غیر مجاز و برخورد با متخلفان و متعرضان به انفال را از وظایف ذاتی و قانونی خود می داند و از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند .

مدیر امور منابع آب رباط کریم در پایان خاطر نشان کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز در  دستور کار قرار دارد تا با اجرای این طرح بتوانیم در منابع و سفره های آب زیرزمینی و بعضی از دشت‌های استان تعادل نسبی را برقرار و روند افت آب‌های زیرزمینی را کاهش دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات