انبوه سازان و وعده معافیت مالیاتی مسکن‌مهر

انبوه سازان و وعده معافیت مالیاتی مسکن‌مهر

http://www.bananews.ir/در حالی که وزارت راه‌وشهرسازی بر معافیت مالیاتی ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر تاکید می‌کند، اما انبوه‌سازان نوبت به نوبت با برگه‌های ارسالی از سوی مراجع مالیاتی کشور مواجه می‌شوند که طبق آن باید مالیات ۵ درصدی ساخت مسکن‌مهر را پرداخت کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وزارت راه‌وشهرسازی با استناد به مصوبه سال ۸۸ کارگروه مسکن و اصلاحیه سال۸۹ آن مصوبه، به سازنده‌های مسکن‌مهر وعده داده مالیات موضوع ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم از مسکن‌مهر حذف شده که به این ترتیب سازنده‌ها و به تبع آن متقاضیان، الزامی به پرداخت ۵ درصد قیمت تمام‌شده واحدها تحت عنوان مالیات را ندارند.اما به‌رغم این وعده که یک‌سال از انتشار آن می‌گذرد، از یک‌سو برخی سازنده‌ها نقض آن را تجربه کرده‌اند و از سوی دیگر مسوولان در این وزارتخانه در حال رایزنی با مسوولان مالیاتی برسر اشتراک‌نظر در موضوع عفو مالیاتی مسکن‌مهر هستند.

سازمان امور مالیاتی در قضیه عفو مالیات مسکن‌مهر معتقد است چنانچه سازنده‌ها در حین ساخت پرداختی به اشخاص ثالث داشته باشند باید مالیات آن را پرداخت کنند و به همین خاطر در شهرهایی از جمله تهران و شیراز براساس گزارش‌هایی که به دنیای‌اقتصاد رسیده، برای برخی انبوه‌سازان مسکن‌مهر برگه‌های مالیاتی ارسال شده که اگر طبق قانون آن را پرداخت نکنند برای تعریف پروژه‌های جدید، با مشکل بدهی مواجه خواهند شد. آیا می‌شود دستگاه‌های دولتی دو برداشت متفاوت از یک مصوبه دولت داشته باشند؟

حاکی است تا زمانی که موضع مشترکی در زمینه عفو مالیاتی مسکن‌‌مهر برقرار نشود، سازنده‌ها چاره‌ای جز پرداخت به موقع مالیات ندارند، چرا که در غیر اینصورت علاوه بر جریمه ناشی از تاخیر پرداخت، برای دریافت تسهیلات و از همه مهمتر صدور خدمات فنی مهندسی نیز به مشکل برخواهند خورد.

آرش بازیار سازنده مسکن‌مهر ضمن ارائه مدارکی دال بر سردرگمی در موضوع معافیت مالیاتی مسکن‌مهر به دنیای‌اقتصاد گفت: هم‌اکنون برای ساخت‌وساز در کشور عراق باید ابتدا تسویه حساب مالیاتی دریافت کنم. این در حالی است که مسوولان مسکن‌مهر به صراحت تاکید می‌کنند مسکن‌مهر از مالیات معاف است، اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد.

 

 

    نظرات