انتقال پادگان اردبیل به نفع شهر خواهد بود

انتقال پادگان اردبیل به نفع شهر خواهد بود

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل ، فرزانه صادق مالواجرد در سفر به استان اردبیل با اعلام این مطلب  اظهار کرد: ما در انتقال پادگان‌ها در کشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که طبق قانون سهم ارتش به شکل معین مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن شهر از این انتقال منتفع شده است .

وی خاطرنشان کرد: ما در انتقال پادگان‌های ارتش از سطح شهر طوری عمل می‌کنیم تا روزی آرزو نکنیم که ای کاش پادگان در شهر می‌ماند حتی اگر در آن بسته بود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: همه تلاش ما در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری بر این است تا سهم شهر طوری در نظر گرفته شود که بیشترین نفع به توسعه شهر و شهروندان برسد .

صادق مالواجرد بیان کرد: در این انتقال هم فضای سبز و هم خدمات پشتیبانی مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با انتقال پادگان اردبیل در این زمینه با تصمیم درست و خرد جمعی بتوانیم منافع شهر را بیش از گذشته در نظر بگیریم .

وی گفت: ما طبق قانون خروج پادگان‌ها در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنیم تا مدیریت شهری بتواند مابه ازای ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌شود، از جاهای دیگر شهر نفع برده و میزان و مساحت بیشتری از پادگان را حفظ کند .

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما فارغ از این مسایل در دبیرخانه شورای عالی به تعیین نوع کاربری‌ها به نفع شهر حساس هستیم و سعی‌مان بر این است تا کاربری‌های عمومی شهر حفظ شود .

صادق مالواجرد بیان کرد: در کشور تاکنون انتقال پنج پادگان به خارج از شهر به تائید شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده که به رغم شرایط متفاوت در این انتقال سعی شده شهرهای مورد نظر از این انتقال منتفع شوند .

وی ادامه داد: در مشهد دو پادگان، 06 تهران، 07 خرم‌آباد و پادگان ارومیه با تصویب شورای عالی به خارج از شهر انتقال یافته‌اند که در این انتقال کاربری‌های مختلف و کیفیت معماری مورد توجه قرار گرفته است .

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در انتقال پادگان ارتش از شهر اردبیل باید پروسه قانونی طی شود تا بعد از تائید استان به دبیرخانه شورای عالی سپس صحن شورا ارجاع داده شده و اعلام نظر دقیق در این زمینه انجام شود .

صادق مالواجرد به مردم استان اطمینان داد؛ با توجه به تجربه انتقال چندین پادگان در کشور وفق قانون مراحل مختلف انجام خواهد شد و میزان کاربری مسکونی و تجاری در شرایط قانونی از حدود تعیین شده تجاوز نخواهد کرد .

وی خاطرنشان کرد: در کنار قانونی بودن تغییر کاربری‌ها سعی بر این است تا ملاحظات و مطالعات ترافیکی حتما ضمیمه این امر باشد تا در دبیرخانه شورای عالی طرح مورد بررسی قرار گیرد .

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: در شهرهای زیر 10 هکتار موضوع در کمیسیون ماده 5 تصمیم‌گیری می‌شود و بالاتر از آن پرونده در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شده و تلاش بر این است تا به ارزش 35 درصد واحدهای مسکونی پیرامون و 65 درصد تعیین کاربری‌های عمومی و خدمات و پشتیبانی به نفع شهر و شهروندان باشد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات