طرح مدیریت جامع تالاب نئور اردبیل اجرا می‌شود

طرح مدیریت جامع تالاب نئور اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، سعید شهند در نشستی با مسئولان استان اردبیل در ارتباط با انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری با دستگاه‌ های اجرایی استان با هدف صیانت از مناطق حفاظتی و تالاب‌ های استان اظهار داشت: تاکنون برنامه ‌ریزی ‌های اساسی در راستای اجرای برنامه‌ های زیست ‌محیطی انجام یافته و اقدامات مربوطه با هدف اجرای طرح حفاظتی و احیای تالاب ‌ها بوده است.

وی با اشاره به این که به دنبال ارتقای سطح زیست محیطی و جمع‌آوری نمونه ‌های تنوع زیست محیطی هستیم گفت: حفاظت از محیط زیست به عنوان یک اولویت اساسی و مهم در دستور کار است و در این زمینه برنامه‌ ریزی ‌های لازم برای بهبود وضعیت موجود در دستور کار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: اجرای طرح‌های حفاظتی از تالاب نئور با پیاده‌سازی طرح بیولوژیکی نیز در دستور کار است و در این زمینه رفع مشکلات سیستمی تالاب نئور اردبیل با برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار است.

شهند تصریح کرد: حفاظت و حراست از تالاب حفاظت شده نئور و حفظ اکوسیستم آن با تعامل و همکاری ارگان‌های مربوطه و جوامع بومی و محلی امری مهم و مورد تاکید بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر رعایت ملاحظات زیست محیطی در اجرای طرح ‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت جوامع محلی بیان کرد: این مهم با جدیت پیگیری می‌شود و درصدد عملیاتی سازی اجرای طرح‌ ها هستیم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات