عامل ایجاد حریق در اراضی ملی منطقه حفاظت شده آق داغ به مراجع قضائی معرفی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت : فردی که به دلایل واهی مشغول ایجاد حریق در مراتع و پوشش جنگلی درختچه ای اراضی ملی منطقه حفاظت شده آق داغ در بخش شاهرود بود، سریعا با هوشیاری محیط بانان پاسگاه محیط بانی لرد شناسایی و دستگیر شد.

مهدی کسائی اظهار داشت: متخلف دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی بخش مرکزی شهرستان خلخال معرفی شد.


وی با اشاره به اینکه برخی از آتش سوزی ها در منطقه بعلت سهل انگاری مسافران و گاهی چوپانان محلی که بدون رعایت جوانب احتیاط ایجاد آتش می نمایند رخ می دهد افزود: به منظور جلوگیری از حریق‌های احتمالی در منطقه تیم واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال تشکیل و پایش و بررسی مناطق جهت جلوگیری از آتش‌سوزی را در اولویت قرار داده که امسال طی ۴ عملیات در منطقه حفاظت شده آق داغ، حریق حین آتش سوزی  با هوشیاری محیط بانان منطقه مهار و از گسترش آن جلوگیری شده است.


کسائی همکاری مردم در عدم روشن کردن آتش در طبیعت و اطمینان از خاموشی آن را گام مهمی در حفظ محیط زیست و پیشگیری در عدم وقوع آتش سوزی‌ها در مراتع و اراضی ملی عنوان کرد.


منطقه حفاظت شده آق داغ به وسعت ۸۸ هزار هکتار در شهرستان خلخال واقع شده است و به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالاست.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات