صدور ۱۲۲ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده خراسان رضوی

صدور ۱۲۲ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده خراسان رضوی


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، محمد عرفانی در توضیح این خبر گفت: طی سه ماه گذشته بیش از ۱۵۰ نمونه آزمایشگاهی در بخش های مختلف خاک، فاضلاب، میکروبیولوژی، فلزی و ... در آزمایشگاه های تخصصی این اداره کل مورد سنجش قرار گرفت و از این تعداد  ۶۰ نمونه استاندارد و ۹۱ نمونه غیر استاندارد و آلاینده ثبت و گزارش شد و اقدامات لازم برای رفع آلایندگی درچارچوب قانونی صورت گرفت.


وی ضمن اشاره به بازدید و پایش بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی و خدماتی در قالب طرح خوداظهاری طی سه ماه اخیر گفت: در حوزه پساب واحدهای صنعتی-خدماتی۲۱۲  نوبت، در حوزه  پسماند بیمارستانی ۱۹۳ نوبت و در حوزه  هوا ۱۹۸ نوبت،بازدید و نمونه برداری از خروجی  واحدهای صنعتی و خدماتی عملیاتی شده و ۷۹ نوبت نیز نظارت همزمان، بر عملکرد آزمایشگاه های معتمد صورت پذیرفته است.


این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه رفع آلایندگی واحدهای آلاینده از طریق بررسی گزارش های خوداظهاری منجر به صدور اخطاریه براساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به ۶۴ متخلف درموضوع آلاینده های هوا و ۱۷ متخلف در بخش آلاینده های آب صورت گرفته است گفت:از ۱۲۲ اخطاریه صادره طی سه ماهه اخیر ، ۲۵ اخطاریه در حوزه تخلفات پسماند و فاضلاب بیمارستانی، ۷ مورد در حوزه فاضلاب بهداشتی و تصفیه خانه های فاضلاب شهری  و شهرک های صنعتی، ۷ مورد در بخش رفع نقایص سنجشی در حوزه  هوا و ۲ مورد در ارتباط با تخلفات آزمایشگاه  های معتمد تنظیم و ابلاغ شده است.


عرفانی درانتها ضمن اشاره به اینکه علاوه بر سنجش نمونه های آزمایشگاهی، بیش از ۱۰۰ بازدید کنترلی در قالب پایش های شبانه، روزانه و رسیدگی به شکایات از مراکز صنعتی و خدماتی توسط کارشناسان اداره امور آزمایشگاه ها دربازه زمانی یاد شده انجام شده است گفت: با تشکیل کمیته آزمایشگاه های معتمد استان و بررسی پرونده های دریافتی، درخواست ارتقاء پنج آزمایشگاه متقاضی تایید و موافقت نامه کتبی صادر شده و در حال حاضر ۲۲ آزمایشگاه معتمد در حوزه سنجش های آلاینده های آب ، هوا، خاک ، پسماند، فلزات و میکروبیولوژی در استان فعالیت دارند. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات