موافقت برای واگذاری۴۰هزار واحد مسکن مهر به مشاوران املاک

موافقت برای واگذاری۴۰هزار واحد مسکن مهر به مشاوران املاک

http://www.bananews.ir/تجربه وزیر راه و شهرسازی از حضور بخش خصوصی در حوزه مسکن، موجب شده تا مذاکراتی را با اتحادیه کشوری مشاوران املاک انجام و مسئولیت واگذاری چندین هزار واحد مسکن مهر در پرند را به آن‌ها واگذار کند به‌گونه‌ای که مشاوران املاک کارگزار مسکن مهر‌ شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، نیکزاد- وزیر راه و شهرسازی- در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا بنا شده واگذاری واحدهای مسکن مهر به متقاضیان به مشاوران املاک واگذار شود؟ تصریح کرد: به مشاوران املاک گفتیم که کار کارگزاری کنند یعنی مسکن را بدهیم کارهای فروش اقساطی، اخذ دفترچه و پایان کار انجام دهند.

وی ادامه داد: ما حتما موافقیم، هر کسی بتواند کار کارگزاری کند یعنی با قیمت مشخص کارهای واحدها را انجام و آنها را واگذار کند، پولی به آنها بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در این راستا با رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک مذاکره کرده‌ایم و اگر بتوانند وارد شوند حتما استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تجربه خوبی از ورود بخش خصوصی داریم.

همچنین مصطفی قلی‌ خسروی- رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک- درباره ورود مشاوران املاک به طرح مسکن مهر تصریح کرد: اعتقاد دارم هر کس باید در حوزه تخصص خود کار کند و در هر جایی که این امر صورت نگیرد چرخ نقاله می‌لنگد.

وی با تاکید بر این‌که برای ورود به طرح مسکن مهر موافقت وزیر راه و شهرسازی را گرفته‌ایم، تصریح کرد: مسکن مهر به پیشخوان مشاوران املاک می‌آید.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان این‌که از صفر تا صد واگذاری ۴۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر به متقاضیان واجد شرایط توسط مشاوران املاک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر منجر می‌شود که اطلاع رسانی مناسب صورت بگیرد و واجدان شرایط از نحوه واگذاری واحدهای مسکن مهر اطلاع پیدا کنند.

قلی‌خسروی در پایان امکان اجاره واحدهای مسکن مهر و فروش آن‌ها پس از گذشت چندین سال را از تسهیلات در نظر گرفته شده برای طرح مسکن مهر اعلام کرد.

به نظر می‌رسد واحد‌هایی که بنا شده به مشاوران املاک واگذار شود، همان واحد‌هایی است که وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در واکنش به افزایش نرخ اجاره درباره آن‌ها گفت: برخی آتش به پا می‌کنند و می‌خواهند بازار مسکن را بهم بریزند، قیمت بالا نمی‌رود و این افراد یقین بدانند که موفق نخواهند شد، زیرا ما آنقدر خانه ساخته‌ایم که روی دستمان مانده است.

بر این اساس در واگذاری این واحد‌ها به مشاوران املاک باید دقت لازم صورت بگیرد چراکه نوعی بی اعتمادی به این صنف در بین مردم وجود دارد.

در این راستا ابوالفضل صومعلو چندی پیش گفت: همه مشاوران املاک بد نیستند، بالاخره در بین همه اقشار آدم‌های نادرست هم وجود دارد.

 

 

    نظرات