بازسازی بخش فروریخته  "کانال ایلی سو" آغاز شد

بازسازی بخش فروریخته "کانال ایلی سو" آغاز شد

به گزارش شهریار، داوود طالب نژاد با اعلام خبر فوق افزود: تخریب و جمع آوری دال های شکسته و ریزش‌کرده این کانال در این محدوده شروع شده است.

او اظهار کرد: در این عملیات علاوه بر  تخریب  قسمت فروریخته به طول ۲۰ متر، ۱۰ متر ادامه کانال در کنار این محدوده نیز مطابق دستورات معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، جهت بازسازی و نوسازی تخریب می شود.

شهردار منطه ۳ در توضیح چگونگی بازسازی و نوسازی کانال سرپوشیده هدایت آبهای سطحی "ایلی سو" ، به طولانی بودن این کانال در محدوده جغرافیایی شهرداری منطقه اشاره کرده و افزود: کانال ایلی سو ۴۲ سال پیش ساخته شده است و به خاطر  فرسایش، نیاز به مرمت و بازسازی دارد که شهرداری منطقه ۳ نیز از چند سال گذشته مرمت آن را فاز به فاز شروع کرده است.

طالب‌نژاد علت اصلی نشست کانال ایلی سو را علاوه بر  عمر بالای آن، نفوذ رطوبت و گازهای شیمیایی موجود در آب کانال به ترک های دال های بتنی سقف کانال و پوشیده شدن آرماتور دال ها و در نهایت شکننده شدن بتن ها برشمرد.

او مانع اصلی  بازسازی و نوسازی کانال در یک مقطع زمانی کوتاه را طولانی و بزرگ بودن و همچنین هزینه بالای پروژه عنوان کرد و گفت: در سال گذشته و امسال نیز با اختصاص بودجه قابل توجهی، بخش وسیعی از این کانال را در برنامه عمرانی قرار داده و فاز به فاز بازسازی و نوسازی کانال را اجرا کرده ایم که همچنان ادامه خواهد داشت.

او خاطر نشان کرد که از آغاز امسال چند نقطه از این کانال در رفوژ وسط خیابان در ضلع شرقی میدان ابوریحان، رفوژ وسط خیابان در میدان حکیم نظامی و در اول خیابان چرمسازان در کمربندی میانی توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه بازسازی و نوسازی شده و همچنین بازسازی قسمت دیگری از کانال در کمربندی میانی از چهارراه بهشتی تا میدان شهید ناصر مقدم در دستور کار امسال است که به زودی عملیات بازسازی آن آغاز می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات