انتقاد از ساخت‌وسازهای بی‌ضابطه

انتقاد از ساخت‌وسازهای بی‌ضابطه

رییس شورای شهر تهران: هرکس هرکجا خواسته ساخت‌وساز کرده است

رییس شورای اسلامی شهر تهران از نحوه ساخت و سازها در تهران انتقاد کرد و احداث بناهای مختلف بدون در نظر گرفتن اصول شهری را موجب نامناسب بودن ساختار شهر تهران در حال حاضر عنوان کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، مهدی چمران با اشاره به اینکه ساخت‌وسازهای شهری تهران از ابتدا بدون توجه به مسائل شهری صورت گرفته است، گفت: متاسفانه هرکس هرکجا خواسته ساخت و ساز کرده؛ بدون آنکه به فضاهای خدماتی و معابر برای تردد توجه شود.

چمران افزود: به همین دلیل در حال حاضر ساختار شهری مناسبی در تهران وجود ندارد.

متروی تهران براساس نیازهای دهه ۵۰ است

رییس شورای شهر تهران همچنین از وضعیت فعلی متروی تهران انتقاد کرد و گفت: توسعه شبکه مترو نیازمند تامین منابع مالی و حمایت‌های همه جانبه است.

چمران با بیان اینکه شبکه متروی تهران براساس نیازهای دهه ۵۰ پیش‌بینی و طراحی شده است، افزود: اما هنوز حتی به میزان پیش‌بینی شده در دهه ۵۰ خط مترو در پایتخت نداریم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برای توسعه مترو نیازمند تامین منابع و حمایت‌های همه جانبه هستیم، نسبت به نحوه نگرش نمایندگان مجلس در برنامه پنجم ابراز خرسندی کرد و گفت: مجلس در قانون برنامه پنجم بر لزوم تامین اعتبارات مترو تاکید کرده که امید است این اعتبارات محقق شود.

رییس شورای شهر تهران که در مراسم اختتامیه کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک سخن می‌گفت، افزود: در برنامه پنجم توسعه بر توجه به حمل و نقل عمومی و تصویب اعتبارات تاکید شده که امیدواریم اعتبارات مورد نیاز حمل و نقل عمومی در برنامه بودجه هر سال استمرار یابد.

وی با تاکید براینکه در کلان شهری با ۱۰ میلیون جمعیت، باید امور شهری به صورت متمرکز مدیریت شود، یادآور شد: برای حل معضل ترافیک نیز نیازمند مهندسی ترافیک و حمل و نقل هستیم و باید همکاری و مشارکت تنگاتنگی بین مدیریت شهری و جامعه متخصصان وجود داشته باشد.

چمران تصریح کرد: در این میان باید به موضوع محله محوری نیز توجه ویژه شود تا بتوانیم نیاز و مشکلات شهر را از سطح محلات پاسخگو باشیم.

چمران با اشاره به اینکه شهرداری تهران به دلیل کمبود اعتبارات حتی نتوانسته بسیاری از طرح‌های عمرانی را اجرا کند، گفت: در چنین شرایطی نمی‌توانیم خیلی برای نشست‌های علمی هزینه کنیم؛ اما از نشست‌هایی که نتایج ثمر بخش داشته باشد و بتوانیم از نظرات متخصصان برای رفع مشکلات بهره‌مند شویم، استقبال می‌شود.

 

    نظرات