در مدیریت پسماند شهری، اولویت با سلامت مردم است

در مدیریت پسماند شهری، اولویت با سلامت مردم است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری مرکز مازندران با حضور عباس رجبی شهردار ساری، علی اکبر زلیکانی نائب رییس شورای اسلامی شهر ساری، اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر و نماینده این شورا در سازمان مدیریت پسماند، علیرضا باقریان معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری ، نیک نقش معاون خدمات شهری شهرداری، سید سلمان ابوالقاسمی رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری و سایر اعضای شورای سازمان تشکیل شد.

در این جلسه، عباس رجبی شهردار ساری با بیان اینکه، مردم بهترین همراه برای تفکیک زباله از مبداء هستند و می توانند درفرآیندحفظ محیط زیست نقش موثری داشته باشند،اظهار کرد: با تفکیک زباله از مبدا و بازگشت آن به چرخه تولید و انرژی علاوه بر حذف حجم قابل توجهی از زباله های تولیدی میتوان آن را به ظرفیت اقتصادی تبدیل کرد.

وی افزود: در نظر گرفتن مشوق های حمایتی برای شهروندان در ازای تفکیک زباله ، گام محکم در جهت حفظ محیط زیست و تشویق شهروندان به این طرح است که سازمان پسماند با لحاظ کردن این موضوع می تواند ضمن فرهنگ سازی در کاهش هزینه پسماند مردم را در این طرح مشارکت دهد.

شهردار ساری ادامه داد: خرید 22 دستگاه ماشین شش تنی و تعمیر و بازسازی مخازن زباله با استفاده از ظرفیت داخلی از دیگر اقداماتی بوده که در کاهش هزینه ها نقش فراوانی داشته است.

رجبی بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های نیروهای درون سازمانی را از ضروریاتی دانست که باید بدرستی به ان توجه شود و سازمان پسماند هم با در نظر گرفتن این مهم،فعالیتش را بر مبنای استفاده از این ظرفیت ها ادامه دهد.

شهردار ساری گفت: سازمان پسماند از هم اکنون برای سال آتی برنامه های مناسب و مدون را طراحی کند و هدف آتی خود را با افزایش درآمد و خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان ساروی ترسیم کند.

علی اکبر زلیکانی نائب رییس شورای اسلامی شهر ساری در ادامه حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های اضافی را از مهم ترین اهداف در مدیریت پسماند برشمرد و گفت:  در حوزه ی پسماند می بایست با استفاده از فناوری های نوین و به روز ، در حفاظت از محیط زیست شهری تلاش کرد.

اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری و نماینده این شورا در سازمان مدیریت پسماند شهرداری نیز با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که درآمد سازمان فراتر از هزینه باشد، گفت: شهرداری ساری طی یکسال اخیر با تمرکز بر ارائه خدمات شهری و سلامتی شهروندان اقدامات شایسته ای را به نمایش گذاشته است.

وی جمع آوری زباله و دفن بهداشتی آن را مهم دانست و افزود: برای اینکه از میزان هزینه حمل و نقل بکاهیم بهتر است خرید ماشین آلات حمل زباله با هدف کاهش هزینه ها در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

مصطفی نیک نقش معاون خدمات شهری شهرداری ساری هم با ابراز خرسندی از اینکه شهرداری ساری با استفاده از توانمندی های داخلی از برون سپاری خارج شد، به راه اندازی بزرگترین تصیفه خانه شیرابه مازندران در مرکز دفن زباله ساری اشاره کرد و گفت: سایت این تصفیه خانه ظرفیت تصفیه روزانه ۳۰ هزار لیتر در هشت ساعت را دارد.

وی با تاکید بر حفظ محیط زیست و سلامتی شهروندان گفت: شستشوی مخازن جمع آوری زباله، آهک پاشی و دیگر موارد مربوط به این سازمان با دقت بصورت انجام می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات