انعقاد 33 تفاهم نامه همكاري با مجموع پيش بيني كاهش بار بيش از 950 مگاواتي پيك بار در كرمان

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي كرمان، رئيس گروه مديريت مصرف شركت برق منطقه اي كرمان در اين زمينه گفت: مجموع پيش بيني كاهش بار بر اساس قراردادهاي همكاري 958.6 مگاوات است كه در مقايسه با سهميه اي كه توسط شركت توانير براي كاهش پيك شركت تعيين شده يعني202 مگاوات مقدار قابل ملاحظه اي مي باشد ( بيش از 4.5 برابر) كه با پيگيريهاي مداوم همچنان در حال افزايش است. همچنين ماكزيمم ديماند كاهشي همزمان براساس آخرين اطلاعات سامانه حدود 310 مگاوات است كه نشان مي دهد ميزان تحقق سهميه كاهش پيك براساس كاهش بار همزمان بيش از 150 درصد مي باشد.
دكتر حميدرضا ايرانمنش اظهار داشت: محدوديت كلي در سقف پيك بار با توجه به دستورالعمل هاي توانير و جداول طراحي شده جهت اختصاص سهميه پيك بار مجاز در بازه زماني تعيين شده، به هر يك از صنايع ابلاغ شده است.
وي افزود: جلسات مختلفي مانند جلسات گذر از پيك به صورت هفتگي با نمايندگان ديسپاچينگ و شركتهاي توزيع و در موارد مورد نياز با صنايع برگزار شده است و به صورت مستمر ارتباط با صنايع از طريق مكاتبه، فضاي مجازي، سامانه پيام كوتاه، مذاكرات تلفني، بازديدهاي حضوري و جلسات مختلف جهت اجراي اقدامات پيك سايي در حال انجام است.
رئيس گروه مديريت مصرف شركت برق منطقه اي كرمان در ادامه گفت: مصارف هفتگي و روزانه صنايع تحليل و بررسي مي شود و تذكرات لازم به صنايع پرمصرف اعلام مي گردد. همچنين اطلاعات مربوط به تحليل مصارف صنايع و جدول همكاريها و ساير موارد لازم به شركت توانير ارسال مي گردد و يا در جلسات ويدئو كنفرانس با مقامات ارشد وزارت نيرو و شركت توانير ارائه مي گردد.
وي در خصوص اجراي طرح ذخيره عملياتي گفت: اجراي طرح ذخيره عملياتي و ارسال شرايط جديد طرح براي صنايع مشمول مورد پيگيري قرار گرفت و همچنين موانع اجرايي آن از ديدگاه صنايع مورد نظر جمع آوري شده است.
وي همچنين اظهار داشت: پروژه افزايش راندمان كولرهاي آبي با توجه به مستندات مربوط به طرح ويژه ملي كاهش بار سرمايشي در مناطق گرمسير درحال بررسي و پيگيري بوده و در اين رابطه هماهنگي هاي مختلفي با توانير و پژوهشگاه نيرو و برخي شركت هاي مرتبط انجام و گزارشات مربوطه ارسال شده است.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات