حمایت از مشاغل خرد و خانگی با ایجاد بازارچه‌های  ...

حمایت از مشاغل خرد و خانگی با ایجاد بازارچه‌های ...

حمایت از مشاغل خرد و خانگی با ایجاد بازارچه‌های حمایتی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، افشین رحیمی گل‌خندان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی با تبریک ششم مردادماه، روز ترویج مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، اظهارکرد: در حال حاضر 1500 واحد صنفی در محیط واقعی کار مشمول مهارت‌آموزی هستند و بیش از 25 مجموعه صنعتی هم بعنوان شرکاء آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه صنعت فعالیت می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در 85 درصد دانشگاه‌های استان حضور فعال دارد، گفت: مهارت‌آموزی باید توام با کسب دانش باشد و این حضور برهمین اساس است.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع دانش‌آموزی نیز علاوه بر برنامه‌های هرساله، طرح «ایران مهارت» ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول درنظر گرفته شده تا هرسال یک مهارت را فرابگیرند و پس از فارغ‌التحصیلی توانمند باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی در 11 کمپ استان آموزش ارائه می‌شود، افزود: علاوه بر این در کل زندان‌های استان و مناطق کم‌برخوردار نیز در قالب طرح نجات آموزش‌های مهارتی به مخاطبان داده می‌شود.

رحیمی با اشاره به تدوین و پیش‌بینی برنامه‌های مختلف این اداره کل برای تحقق شعار سال، گفت: محصول تولیدی باید با افزایش کیفیت همراه باشد و این افزایش کیفیت حاصل دست انسان توانمند و ماهر است؛ جهش مهارت، پیش‌نیاز جهش تولید است و با این رویکرد و شعار، 6 مرکز تخصصی کسب‌وکار در برنامه قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه 660 نفر از افرادی که مهارت لازم را آموخته‌اند، اکنون در انتظار دریافت تسهیلات هستند، تصریح کرد: از شورای شهر مشهد و مدیریت شهری درخواست داریم با ایجاد بازارچه‌های حمایتی ویژه مشاغل خرد و خانگی برای این افراد، حمایت پس از آموزش را محقق سازند.

رحیمی همچنین خواست که با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگسراها، تنوع و کیفیت خدمات ارائه شده در این مراکز کمک را بهبود ببخشد.

وی در پایان از آمادگی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای ایجاد مرکز تخصصی در حوزه مشاغل شهری و ارائه آموزش‌های مختلف با همکاری شهرداری خبرداد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات