بهره برداري از فاز اول نيروگاه خورشيدي مريوان با ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان مرتضي محبتي در تشريح اين خبر گفت: عمليات اجرايي فاز اول نيروگاه خورشيدي با ظرفيت 22KW به بهره برداري رسيد، لازم به ذكر است اين نيروگاه قابليت ارتقاء تا 245 كيلووات ساعت ظرفيت توليد برق را دارد و در آينده فازهاي بعدي اين پروژه به بهره برداري خواهد رسيد.
وي در ادامه افزود: فاز اول اين پروژه 69 عدد پنل 320W ، يك دستگاه اينورتر 20KW ، يك تابلو برق 100A و يك عدد كنتور هوشمند با قابليت سيم كارت، است.
محبتي در ادامه با اشاره به سرمايه اوليه براي اجراي اين پروژه اذعان داشت: سرمايه اوليه بيش از يك ميليارد و 600 ميليون ريال بوده است كه اميد است با برنامه ريزي مدون و هدفمند به زودي كل پروژه اجرا و به بهره برداري برسد.
مدير توزيع برق شهرستان مريوان در پايان سخنان خود عنوان كرد: بهره برداري از نيروگاه هاي خورشيدي عليرغم افزايش هزينه هاي اوليه همچنان از طرح هاي اقتصادي و زودبازده براي سرمايه گذاران مي باشد و وزارت نيرو برق توليدي را بطور تضميني تا 20 سال خريداري و هزينه برق توليدي براساس تعرفه و نرخ مصوب محاسبه و ماهيانه به حساب سرمايه گذار واريز مي گردد.
لازم به ذكر است انرژي خورشيدي يك منبع انرژي پاك به شمار مي رود كه محيط زيست را آلوده نمي كند، اين يك منبع انرژي تجديدپذير است و مي توان روزانه به طور مستقيم از خورشيد استفاده كرد به همين دليل از اهميت ويژه اي برخوردار است و سرمايه گذاري روي آن مي توان آينده اي بسيار بهتر براي فرزندانمان به ارمغان بيارود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات