با مدیریت مصرف چراغ درمان را روشن نگه داریم


با مدیریت مصرف چراغ درمان را روشن نگه داریم

گرمای هوا و استفاده مردم از وسایل سرمایشی پر مصرف وضعیت برق در استان مرکزی را در شرایط بحرانی قرارداده و احتمال خاموشی را افزایش داده است ولی این زنگ خطر که اکنون در آستانه به صدا درآمدن قرار گرفته ، می تواند با همکاری مردم ومسئولان به صدا در نیاید .

استان مرکزی در روزهای گذشته در شرایط هشدار کرونایی قرار گرفته و شهر اراک نیز در آمار شهرهای قرمز شیوع این ویروس قرار دارد و به همین دلیل دوباره بسیاری از افراد از ترس گرفتار شدن به این بیماری در منازل مانده‌اند و در برخی روزهای گذشته افزایش برق در این استان تا رشد 10 درصدی به پیش رفته است که تنها با مدیریت مصرف می توانیم چراغ درمان را روشن نگه داریم.

25 درصد برق استان  مرکزی مصرف وسایل سرمایشی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: بیش از 250 مگاوات  (معادل 25 درصد) برق استان  مرکزی مصرف وسایل سرمایشی است.

مهندس اله داد افزود: در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان و بخاطر پیش بینی دمای بالا در هفته جاری از شنبه 4 مرداد ماه ، ساعات کار ادارات استان تغییر کردو بعداز پایان ساعات کاری از ساعت 13:30 مصارف روشنایی و سرمایشی خاموش می شوند و از طریق کنتورهای هوشمند مراقبت مصارف ادارات صورت می گیرد و به برخی ادارت اخطار داده می شود  ودرصورت بی توجهی به مصارف برق بعداز اخطار،برق آنها قطع خواهد شد.

وی بابیان اینکه اگر از این روزهای گرم مرداد ماه عبور کنیم شرایط تامین برق با مصرف بهینه ،پایدارتر خواهد بود،افزود: از مردم فهیم استان درخواست می شود  با روشن نکردن روشنایی ها در طول روز و استفاده نکردن بی‌رویه از سیستم های سرمایشی و استفاده از دور کند کولر های آبی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی 24 الی 27 درجه این شرکت را در تامین برق یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه با افزایش دما ،به ازای افزایش هردرجه دمای هوا ، 800 مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می یابد،افزود: ضرورت مدیریت مصرف بیشتر از گذشته به ویژه در این ایام کرونایی احساس می شود.

مهندس اله داد  با اشاره به ادامه روند افزایشی دما از مردم خواست با مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف شرکت توزیع نیروی برق را یاری کنند و در غیر این صورت باید منتظر خاموشی باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطر نشان کرد: گروه های بازدید و کنترل مصارف برق به ویژه در ساعات پیک به نظارت مصارف اصناف می پردازند برخی از اصناف از لامپهای التهابی و پرمصرف استفاده می کنند که تذکر لازم از طریق اتاق اصناف به آنها داده شده امیدواریم بتوانتیم در این روزهای کرونایی چراغ درمان را روشن و تامین برق را برای مراکز درمانی و مصارف خانگی پایدار نگه داریم.

نیاز مصرف روزانه استان مرکزی حداقل یک‌هزار و 50 مگاوات است

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: سقف پیک تعیین شده برای توزیع برق این استان از سوی توانیر903 مگاوات است و این درحالی است که نیاز مصرف روزانه استان مرکزی حداقل یک‌هزار و 50 مگاوات است.


مهندس محمد مرادی افزود: اگر صنایع بزرگ و مشترکان در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت نداشته باشند و صرفه‌جویی لازم صورت نگیرد، به طور قطع در روزهای آتی خاموشی و سهمیه‌بندی در استان مرکزی اعمال می‌شود .

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: سیاست‌های تشویقی خوبی برای مشترکان برق این استان که همکاری لازم را در زمان پیک بار داشته باشند در نظر گرفته شده است .

مرادی اظهار داشت: خاموشی هر لامپ و هر کیلووات کاهش مصرف برق می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری را برای تامین برق در روزهای گرم سال فراهم کند و با توجه به اینکه مباحث بهداشتی و تامین آب نیازمند برق است باید صرفه‌جویی را جدی گرفت .

مدیریت مصرف برق راهکاری موفق برای گذر از پیک تابستان

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مدیریت مصرف برق راهکاری موفق برای گذر از پیک تابستان است.

مهندس محمد نظام آبادی افزود: کشاورزان در ساعات اوج مصرف برق نسبت به خاموش کردن پمپ‌های آب اقدام و در بقیه ساعات آن روز، برق به‌صورت مجانی تحویل مشترکین مورد نظر داده شود.

وی بابیان اینکه کشاورزانی که در ساعت اوج مصرف برق، چاه‌های کشاورزی خود را خاموش کنند و در این صورت می‌توانند در 20 ساعت بعدی از برق رایگان استفاده کنند،افزود:در سال گذشته با همکاری 1027 مشترک کشاورزی 16.7 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی  در استان مرکزی صورت گرفته است و پاداشی به مبلغ 5 میلیارد و 100 میلیون ریال در صورتحساب برق آنان لحاظ شده است.

مهندس نظام آبادی بااشاره به اینکه 349 مشترک همکار صنعتی همکار به میزان 97 مگاوات در کاهش مصرف با شرکت توزیع همکار داشتند افزود: 44 میلیارد و 700 میلیون ریال پاداش از طریق بخشودگی صورتحساب برق به آنها پرداخت شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات