مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد: اجرای طرح IOT ( اینترنت اشیاء ) در شرکت برق استان برای اولین بار/ مصرف کولرهای گازی مدیریت می شود

» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح IOT ( اینرنت اشیاء ) برای اولین در این شرکت خبرداد و اظهارداشت: هدف از اجرای این طرح، مدیریت مصرف برق در وسایل سرمایشی شرکت است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، " مهندس داود راهزادی " با بیان این مطلب گفت: طرح IOT یا اینترنت اشیاء باهدف مدیریت مصرف وسایل سرمایشی برای اولین بار در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا تا بعد از آن بتوانیم این طرح را ابتدا برای مشترکین پُر مصرف ارتقاء دهیم.

وی با تشریح چگونگی اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: ‌میزان مصرف برق وسایل سرمایشی بویژه کولرها و چیلرها در تابستان نسبت به زمستان تا سه برابر افزایش می یابد که این افزایش در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اینکه شش شهرستان آن در منطقه گرمسیری است شرایط متفاوت تری دارد.

مصرف کولرهای گازی مدیریت می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ باتوجه به پایین بودن راندمان کولرهای گازی و مصرف بالای آنها که بطور میانگین هرکدام از آنها 2 کیلووات ساعت در ساعات اوج بار، مصرف دارند، اجرای طرح IOT بسیار ضروری است.

راهزادی، از نصب تجهیزات کنترلی هوشمند در وسایل سرمایشی باهدف مدیریت مصرف در زمان ساعات اوج بار خبرداد و تصریح کرد: بانصب این تجهیزات، مصرف وسایل سرمایشی بویژه کولرهای گازی از راه دور کنترل و قطع و وصل می شود.

وی گفت: در طرح IOT ، ترموستات کولرها بر روی دمای ثابت تنظیم و فرمان قطع و وصل از راه دور هم صادر تا بتوان مصرف این وسیله سرمایشی را بخوبی کنترل کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: با نصب این تجهیزات، هر کولر بمدت 45 دقیقه فعالیت کرده و 15 دقیقه با فرمان از راه دور قطع می شود که می تواند به جهات مختلف و متعدد در مدیریت مصرف برق مفید واقع شود.

راهزادی تاکیدکرد که برای اجرای طرح IOT در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از طرفیت پیمانکاران بخش خصوصی نهایت بهره لازم برده خواهد شد.



لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد یک شرکت در شهر یاسوج می باشد

      نظرات