شناسایی ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات مدیریت شهری از دولت/ وصول پنج  ...

شناسایی ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات مدیریت شهری از دولت/ وصول پنج ...

شناسایی ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات مدیریت شهری از دولت/ وصول پنج هزار میلیارد تومان از مطالبات دولتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی در حاشیه نشست با مدیران و کارشناسان اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی اظهار کرد: به مناسبت روزکار آفرینی نشستی با مدیران و کارکنان این مجموعه برگزارشد تا ضمن خدا قوت، اقدامات انجام شده و راهکارهای پیشرو بررسی شود.
وی افزود: اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی و معین اقتصادی شهرداری مشهد که ابتدای کار، ساختار آن به صورت مدیریت پروژه بود، در زمان آقای تقی زاده و معاونت مالی وقت با هدف وصول مطالبات دولت شکل گرفت.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد بیان کرد: سالیان سال است که شهرداری از دستگاه های مختلف بابت دریافت پروانه، پایانکار و زمین هایی که در اختیارشان قرار گرفته بود، طلبکار است اما شناسایی، محاسبه و وصول این مطالبات پیگیری نشده است.
خواجه نائینی به تشکیل مرکز مدیریت بدهی های دولت طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به مطالبات انباشته شده شهرداری از دولت، سال ۹۶ از این ایده استفاده کردیم و مدیریت پروژه شناسایی، محاسبه و وصول مطالبات شهرداری از دولت ایجاد شد.
وی اضافه کرد: این مدیریت وظیفه شناسایی و محاسبه مطالبات ما از دستگاه های دولتی را که دائما در حال به روز رسانی است را برعهده دارد که با تلاش های انجام شده تاکنون ۲۰ هزارمیلیارد تومان از مطالبات دولتی شهرداری شناسایی شده است.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: این مطالبات پس از تایید ذی حسابان مربوطه، برای وصول و پیگیری به حوزه اقتصادی اعلام می شود که تاکنون پنج هزار میلیارد تومان از این مطالبات وصول شده است.
خواجه نائینی با بیان این که همزمان با این موضوع بحث معین اقتصادی شهرستان مشهد نیز توسط استاندار مطرح شده است، تصریح کرد: شناسایی ظرفیت تعاملی دستگاه ها، افزایش کسب و کارهای خرد و افزایش اشتغال به نوعی در شهرداری متولی نداشت لذا این وظیفه نیز به اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی به عنوان متولی معین اقتصادی سپرده شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با گذشت یک سال و نیم از شکل گیری این پروژه که اکنون تبدیل به یک اداره کل شده است؛ به لحاظ درآمدی و رونق اقتصادی در شهر، با پیگیری پروژه های اشتغال زا شاهد موفقیت هایی خوبی از سوی این مجموعه هستیم.
گفتنی است که در این نشست گزارش عملکرد بخش های مختلف اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی و معین اقتصادی شهرداری مشهد بررسی و نقطه نظرات مدیران و کارشناسان این مجموعه نیز از سوی آن ها مطرح شد.

مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات