تولید برنج گیلان در سایه تجربه موفق در تامین آب کشاورزی...

تولید برنج گیلان در سایه تجربه موفق در تامین آب کشاورزی...

خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان با پخش گزارشی خبری به مناسبت آغاز اولین برداشت مکانیزه برنج در سال جاری به افزایش تولید برنج در سایه تجربه موفق در تامین آب کشاورزی گیلان پرداخت .

به گزارش روابط عمومی آب گیلان خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان در قالب گزارشی خبری به آغاز اولین برداشت برنج در استان گیلان به صورت مکانیزه و رشد کمی و کیفی تولید برنج گیلان در سال جهش تولید در این استان پرداخت .

این گزارش حاکی است مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب گیلان در گفتگو با این خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان گفت : در سطح استان گیلان حدودا 70 روز هیچ بارندگی موثری نداشتیم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب گیلان افزود : ما از سال گذشته برنامه ریزی هایی را انجام داده بودیم تا در سد سفید رود ذخیره آب مناسبی داشته باشیم تا سال کم مشکلی را پشت سر بگذاریم .

این در حالی است که به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در مراسم اولین برداشت مکانیزه برنج در سال جهش تولید با حضور دو تن از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و شماری از کشاورزان محترم در رشت گفت : علیرغم بارندگی اندک افزون بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب با مدیریت شرکت آب منطقه ای گیلان از ذخیره سدها استفاده شد و کمبودی در تامین و توزیع آب درون شبکه و خارج از شبکه نداشته ایم.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان در پایان این گزارش خبری که از شبکه باران پخش شد ، اذعان کرد : پیش بینی شده است امسال کشاورزان گیلانی 10 درصد بیشتر از پارسال برنج برداشت کنند.

.

.

.

...

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات