طرح تفصیلی توس 6 ماه آینده به شورای شهر ارائه  ...

طرح تفصیلی توس 6 ماه آینده به شورای شهر ارائه ...

طرح تفصیلی توس 6 ماه آینده به شورای شهر ارائه می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمسعود ریاضی در ادامه طرح چهارشنبه‌های پاسخگویی، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی 137، پاسخگوی تماس‌های شهروندان بود.

ریاضی در پایان 2 ساعت ارتباط تلفنی، به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و با اشاره به تصویب طرح راهبردی توس در شورای عالی معماری و شهرسازی، اظهارکرد: تصمیمات اتخاذ شده درخصوص تعیین محدوده و حریم توس مربوط به گذشته بوده و استاندار وقت این حد و مرز را در سال 93 ابلاغ کرده است.

وی افزود: پس از این ابلاغ، شهرداری مکلف به ارائه خدمات شهری همچون نظافت، خدمات‌شهری، سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نظارت بر ساخت و ساز و ... شد؛ البته این نظارت بر ساخت‌وساز بیشتر به معنی نظارت بر عدم ساخت‌وساز بوده است.

ریاضی با بیان اینکه محدوده منفصل توس 6 الی 7 سال معطل طرح شهری بوده که خوشبختانه با پیگیری و عزم جدی شورای پنجم این طرح به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و اکنون منتظر ابلاغ آن هستیم، گفت: ابعاد و محدوده این طرح، محدوده‌ای است که سالها قبل مشخص شده و با اعتماد بر مدیران قبلی فرآیندهای تصویب طرح پیش رفته است؛ نمی‌توان برای هر مساله شهرسازی به 10 سال قبل برگردیم چراکه در این صورت هیچ تصمیمی نمی‌توان اتخاذ کرد.

وی در ادامه از قول شهردار مشهد برای آماده شدن طرح تفصیلی توس حداکثر تا 6 ماه آینده خبرداد و افزود: تهیه این طرح اتفاق بزرگی در منطقه است که دو دستاورد شاخص دارد؛ نخست اینکه ساکنان از بلاتکلیفی خارج شده‌اند و دوم اینکه سرمایه‌گذاران، هدفمند می‌توانند به بافت ورود کنند و چشم‌انداز مشخصی را بتوان متصور شد.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس با بیان اینکه این بافت تاریخی، کانون گردشگری و ثروت عظیمی است که سالها بلاتکلیف و زیرخاک پنهان بوده است، تصریح کرد: با مجموع این اقدامات میتوان گرد و غبار فراموشی را از چهره توس زدود چراکه وضعیت طرح شهری مشخص است.

ریاضی افزود: طرح تفصیلی موجب می‌شود که ثبت جهانی توس هم پررنگ‌تر دنبال شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اراضی کشاورزی واقع در این محدوده اجازه تفکیک پیدا نخواهند کرد و نگرانی از این بابت وجود ندارد، گفت: جمعیت بیشتر از 62 هزار نفر نباید در این بافت ساکن شوند تا در تامین منابع مشکلی نیاید.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات