تغییر رویکرد حوزه اقتصادی مدیریت شهری، از  ...

تغییر رویکرد حوزه اقتصادی مدیریت شهری، از ...

تغییر رویکرد حوزه اقتصادی مدیریت شهری، از ساخت‌وساز به سرمایه‌گذاری‌های مولد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسینی‌پویا با اشاره به گزارش اخیر معاونت اقتصادی درخصوص پروژه‌های مشارکتی در حال اجرا، اظهارکرد: یکی از تکالیف کمیسیون اقتصادی و شورای شهر به معاونت اقتصادی و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد، تعیین تکلیف پرونده‌های این حوزه و خروج آنها از وضعیت راکد است.

وی در ادامه با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده، سازمان پیشرفت خوبی داشته و در حال حاضر تقریبا همه پرونده‌ها به جریان افتاده است، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، سرمایه‌های شهرداری از حالت رکود خارج شده و برخی از آنها نیز به سرمایه‌‌گذاری‌های مولد تبدیل شده‌اند.

حسینی‌پویا همچنین خاطرنشان کرد: تقریبا همه موضوعات لاینحل در سرمایه‌گذاری حل شده و صرفا چند مورد محدود باقی مانده که از لحاظ سرمایه‌گذاران یا در برخی موانع اجرایی با مشکل مواجه هستند که خوشبختانه در حال بررسی است تا وارد چرخه سرمایه‌گذاری مولد شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد افزود: در حال پیگیری سیاستی هستیم که براساس آن سرمایه‌های شهرداری در بحث مشارکت‌ها، بنا به شرایط تبدیل به سرمایه‌گذاری مولد شود که در این زمینه نیز شاهد پیشرفت خوبی هستیم.

حسینی‌پویا با بیان اینکه فعالیت حوزه اقتصادی شهرداری در گذشته صرفا معطوف به ساخت‌وساز بوده و اکنون این نگاه در حال تغییر است، گفت: یکی از تاکیدات شورای پنجم، ورود معاونت اقتصادی به سایر حوزه‌های تامین سرمایه است و خوشبختانه این سازمان در حال رسیدن به جایگاه واقعی، به عنوان یک مجموعه اقتصادی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمرکز سازمان اقتصادی می‌تواند روی مباحث خیرین و موضوعات وقف و صندوق نیکوکاری هم باشد؛ در این زمینه گام‌های برداشته شده و در بازار سرمایه نیز فعالیت‌هایی درخصوص صندوق نیکوکاری صورت گرفته است تا با تعریف موضوعات جدید و تامین منابع از این طریق انجام شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات