نرم افزار شهربین ارتقاء می...

جلسه بررسی موارد توسعه ای سامانه شهربین و آمادگی برای اجرای سامانه SOS آتش نشانی در دفتر رئیس سازمان فاوای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد جلسه بررسی موارد توسعه شهربین با حضور تیم شهربین در دفتر بیکی رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد برگزار شد.

در این جلسه بیش از ۱۲ مورد توسعه ای از جمله اضافه شدن روند کار هر گروه موضوعی (برای مشکل شهری اعلام شده) جهت اطلاع مردم از فرآیند انجام امور در دستور کار اجرا قرار گرفت تا سامانه شهربین از لحاظ زیرساختی بیش از پیش ارتقا یابد، هر چند که موضوع اصلی و کلیدی، پاسخگویی مجموعه شهرداری به پیام ها بوده که از طرف مجموعه شهرداری در حال تقویت و پیگیری جدی است.

در ادامه این جلسه پرزنت سامانه SOS آتش نشانی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد تا سامانه با هماهنگی سازمان آتش‌نشانی، در دستور کار اجرا قرار گیرد.
در این سامانه شهروند با اجرای سامانه شهربین قادر است به سرعت اقدام به ثبت نقطه مکانی حادثه نماید و بعد از ثبت نقطه و ارسال به سامانه، اطلاعات تکمیلی مورد نظر همچون نوع حادثه، تصویر یا فیلم حادثه را نیز ارسال نماید.در ادامه این عملیات، سامانه مرکز کنترل ۱۲۵ این اطلاعات را دریافت نموده، پالایش کرده و به سرعت اطلاعات لازم از جمله محل دقیق حادثه را به خودروهای آتش‌نشان ارسال می‌نماید.
خودروهای اعزامی آتش نشانی قادر خواهند بود تا بر روی تبلت تعبیه شده، اطلاعاتی نظیر محل دقیق حادثه بر روی نقشه، مسیریابی تا محل حادثه،ایستگاههای درگیر حادثه،محل سایر خودروهای اعزامی، جزییات حادثه از جمله فیلم و تصاویر ارسالی از حادثه،نوع حادثه و تصویر هوایی محل حادثه را مشاهده نموده و آتش نشان ها به محض رسیدن به محل، با اطلاعات کافی به محل وارد شوند.
تمام زمان های مرتبط نیز از شروع اعلام حادثه تا زمان پایان و بازگشت تیم ها به ایستگاه ها نیز به صورت دقیق در این سامانه ثبت و ضبط خواهد شد.

این سامانه قرار است به عنوان بخشی از سامانه شهربین (سامانه گزارش مشکلات و مسائل شهری یزد) فعالیت نماید که بخش مرتبط با خدمات اضطراری را پوشش خواهد داد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات