بهسازی و مقاوم سازی ۵۰۰۰ مسکن روستایی در کردستان

بهسازی و مقاوم سازی ۵۰۰۰ مسکن روستایی در کردستان

http://www.bananews.ir/معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از بهسازی و مقاوم سازی پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی تا پایان سال در این استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) افشین آور در گفتگو با مهر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در استان کردستان طی چند سال اخیر بیش از پنج هزار واحد در روستاهای مختلف استان کردستان مقاوم سازی و بهسازی می شود.

وی با اشاره به میزان اعتبارات و تسهیلات منظور شده برای اجرایی کردن این طرح در استان کردستان یادآور شد: برای مقاوم سازی پنج هزار مسکن روستایی در استان کردستان ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: از ابتدای سال ۸۴ تاکنون مقاوم سازی و بهسازی ۳۰ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی در دست اقدام بوده که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۰۰ واحد با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال پایان کار گرفته است.

آور گفت: از شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون ریالی مسکن با کارمزد پنج درصد، یکی دارا بودن زمین مسکونی در روستا با داشتن واحد مسکونی کم دوام و بی دوام و دریافت پروانه ساخت از دهیاری محل سکونت است و این طرح برای شهرهای زیر ۱۲ هزار نفر جمعیت نیز وجود دارد.

وی در پایان خواستار مشارکت و همراهی شبکه بانکی استان کردستان در راستای پرداخت تسهیلات این بخش شد و افزود: انتظار می رود که میزان مشارکت و همکاری بانک ها در استان کردستان برای تسریع در بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی افزایش یابد.

 

 

    نظرات