توجه ویژه مدیریت شهری تبریز به بناهای تاریخی/ احداث پیاده راه در مناطق مرکزی تداوم یابد

توجه ویژه مدیریت شهری تبریز به بناهای تاریخی/ احداث پیاده راه در مناطق مرکزی تداوم یابد

کریم صادق زاده در حاشیه مراسم بهره برداریاز پروژه نورپردازی ارک تبریز در گفتگو با شهریار گفت: در آستانه عید سعید قربان شاهد رونمایی از پروژه نورپردازی یکی از بناهای افتخارآمیز آذربایجان، ارک علیشاه هستیم که چنین اقداماتی بسیار با ارزش بوده و باعث زیبایی مجموعه های تاریخی در کنار جذب گردشگر بیشتر و درآمدزایی می شود.

وی با بیان اینکه باید به بناهای تاریخی شهر رسیدگی کرده و در جهت زیباسازی و حفظ آن بکوشیم، ادامه داد: شهرداری تبریز و شورای شهر در این دوره توجه ویژه ای به بناهای تاریخی دارند که جا دارد از مجموعه شهرداری تبریز برای این منظور قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: باید به مدلی دست پیدا کنیم تا از نظر بصری جلوه زیبایی را در شهر تبریز شاهد باشیم. امروز در برخی مناطق شهرهایی مثل باکو شاهد زیبایی های خاصی هستیم که آن هم ناشی از پیروی از مدل و الگویی است که تعیین شده است.

صادق زاده در خاتمه افزود: بناهایی مثل ارک، مسجد کبود، بازار تبریز و ائل گلی در دنیا کم نظیر هستند و ما باید با پی گیری احداث برخی پروژه ها به خصوص پروژه احداث پیاده راه ها در مناطق مرکزی شهر، در جهت حفظ این آثار حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه احداث پیاده راه در مناطق مرکزی تداوم یابد، گفت: باید به سمتی برویم که خودروها از مناطق مرکزی و تاریخی شهر خارج شوند.

نورپردازی بنای تاریخی ارک علیشاه تبریز همزمان با برنامه نورافشانی در شب عید سعید قربان به بهره برداری رسید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات