تابستانی کم‌عارضه در تبریز با برنامه‌ریزی منسجم بخش برق

تابستانی کم‌عارضه در تبریز با برنامه‌ریزی منسجم بخش برق

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عادل کاظمی" در این دیدار با ارائه گزارشی جامع از وضعیت صنعت برق در شهرستان تبریز، اسکو و آذرشهر، اقدامات صورت گرفته توسط شرکت توزیع برق تبریز را برای مدیریت و کاهش خاموشی‌های ناخواسته، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مختلف در جهت بهبود فرایند خدمت‌رسانی و تامین برق مناطق به ارزش تقریبی 1200 میلیارد ریال تشریح کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در ادامه‌ی گزارش خود به تشریح شبکه‌ برق از نظر پایداری در مقابل حوادث طبیعی و اقدامات صورت گرفته برای افزایش این پایداری پرداخت.
کاظمی با بیان اینکه این شرکت با بیش از یک میلیون و 15 هزار مشترک، شهرهای تبریز، اسکو و آذرشهر و بخشی از شهرستان بستان‌آباد را پوشش می‌دهد افزود: تقریبا 35 درصد مصرف مشترکان برق تبریز در بخش صنعتی، 34 درصد در بخش خانگی و مابقی در بخش‌های کشاورزی، اداری، تجاری و عمومی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در برق تبریز، 7 هزار مشترک سنگین در بخش صنعتی و کشاورزی وجود دارد، ادامه داد: در سایه‌ تلاش همکاران، طی سال‌های اخیر، 4600 مشترک صنعتی را هوشمند کرده‌ایم و قادر به کنترل آنلاین مصارف مشترکین سنگین هستیم.
وی، نیاز مصرفی برق تبریز را 950 مگاوات عنوان کرد و با بیان اینکه وزارت نیرو در بخش مدیریت مصرف برق برنامه‌ منسجمی دارد، افزود: با وجود اینکه در ایام پیک بار به سر می‌بریم، شاهد خاموشی و ایجاد مشکل برای شهروندان و مشترکان نبوده‌ایم و این در سایه‌ برنامه‌ریزی منسجم در مدیریت بار شبکه و هماهنگی با صنایع در قالب تفاهمنامه‌های منعقده به تعداد 4330 مورد تحقق یافته است.
کاظمی تصریح کرد: با وجود مشکلاتی چون شیوع بیماری کرونا، تحریم‌ها، محدودیت‌های شدید اعتباری و میزان مطالبات بسیار بالا از مشترکان، با تلاش همکاران سعی کرده‌ایم کوچکترین عارضه‌ای به مردم وارد نشود.
وی در پایان گزارش خود به برخی مشکلات و چالش‌های اخیر شرکت توزیع نیروی برق تبریز اشاره کرد و افزود: مهمترین چالش‌های شرکت را معوقات برق مصرفی، شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر عملیات اجرایی، محدودیت‌های نقدینگی و ایجاد مشکلات در تامین خدمات و تجهیزات، مسایل مربوط به برق‌های غیردائم و مشکلات برق‌های غیرقانونی، مشکلات ناشی از تحریم‌ها و نوسانات شدید قیمت‌ها در بازار تشکیل می‌دهند.
احمد علیرضا بیگی، نماینده‌ مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه زحمات شما مسئولان خدوم عیان است، گفت: مشکلات اساسی کشور به نوع سیاستگذاری‌های کلان بازمی‌گردد و ما برای اینکه به اقتصاد واقعی دست یابیم و هزینه‌ها شفاف باشد نیاز به اصلاح اساسی اقتصاد داریم تا از این فاصله‌ی طبقاتی که روزانه بیشتر می‌شود، جلوگیری کنیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات