از دغدغه جدی خانه‌دار شدن افراد بی‌بضاعت تا ادامه  ...

از دغدغه جدی خانه‌دار شدن افراد بی‌بضاعت تا ادامه ...

از دغدغه جدی خانه‌دار شدن افراد بی‌بضاعت تا ادامه بررسی طرح تفصیلی

شنبه؛ جلسات فشرده کمیسیون
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، نشست این هفته کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به بررسی اسناد طرح تفصیلی حوزه جنوب شرق اختصاص یافت و در نشست مشترک کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک با کمیسیون شهرسازی و معماری نیز اسناد طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب شرق و لایحه استمهال برای اجرای پارکینگ موردنیاز بیمارستان مادر و همچنین استفاده از دوچرخه برقی و اسکوتر در سطح شهر مطرح شد.

در کمیسیون برنامه‌وبودجه بررسی لایحه ساماندهی مشاغل ناایمن، مزاحم و آلاینده شهری، بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه واگذاری قراردادهای حوزه معاونت خدمات شهری برای دوره‌های تا سه سال، طرح اصلاح مصوبه خط سه قطارشهری مشهد، طرح بازنگری در نحوه محاسبه‌حقوقات کاربری بهداشتی، درمانی، ورزشی و آموزشی در حوزه‌های ۴ و ۵ درآمدی و درنهایت اسناد طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب شرق در دستور کار بود.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار در اظهارنظری در خصوص طرح تفصیلی مشهد گفت: این طرح باید با نگاهی واقع‌نگرانه تهیه شود و لازم است تقسیم کاربری‌ها، متناسب با نیازهای شهر و کمبودهای موجود باشد.
رمضانعلی فیضی تاکید کرد: نگاه ما نسبت به طرح‌‍‌های تفصیلی و تعریف سرانه‌ها، باید نگاهی واقع‌نگرانه بوده که قابلیت تحقق داشته باشد و کاربری‌های متناسب با نیازهای شهر را پیش‌بینی کنیم.
محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر هم در پیامی از تدوین «منشور حقوق شهرنشینی» به‌عنوان «آغاز مسیر مطالبه‌گری» که «دستاوردی بزرگ و ماندگار برای شهر خواهد شد» یاد کرد.
یکشنبه؛ کمیته‌های نظارتی
این هفته کمیته‌های نظارتی شماره یک، سه، چهار و پنج شورای شهر برای بررسی پرونده‌های شهروندان در مناطق ۹، ۱۲، ۷ و ۱۱ تشکیل جلسه دادند.
در جلسه این هفته کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست به بررسی برنامه‌های آموزش شهروندی در حوزه فعالیت‌های معاونت خدمات و محیط‌زیست شهری همچنین راهکارهای تأمین منابع آبی فضای سبز شهر پرداخته شد.
نشست بررسی پروژه‌های جاری شهرداری با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی شورا و نشست کارگروه تخصصی - پژوهشی شهرسازی با موضوع اسناد طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب شرق با محوریت نقشه‌های پیشنهادی تراکم و طبقات ساختمانی هم برگزار شد.
اخبار یکشنبه
احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حمایت از هتل‌‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مسافرخانه‌ها در دستورکار شورای شهر است. درآمد صنوف خدماتی شهر مشهد و به‌ویژه حوزه گردشگری به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده‌ و لذا استحقاق هرگونه پشتیبانی را دارا هستند.

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد همچنین بیان کرد: رفع تصرف و تسهیل‌گری، رویکرد مدیریت شهری برای ساماندهی نه‌دره است. در طرح تفصیلی جنوب‌غرب، کاربری تعریف‌شده برای بخش‌هایی از پارک خورشید که در نه‌دره واقع است ، فضای سبز حفاظتی تعیین‌شده و رویکرد مدیریت شهری برای بهبود شرایط این محله، بهسازی با جلب مشارکت مردمی و رفع تصرف اراضی ملی است.
دوشنبه؛ مصوبات مهم در صحن شورا
نود و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد در دور پنجم حاوی چهار مصوبه بود:
تأمین زمین جهت احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد در مناطق پیرامونی شهر، تمدید همکاری سازمان اتوبوس‌رانی با شرکت‎های بخش خصوصی طرف قرارداد، برگزاری سلسله جلسات نشسته‌ای نقد عملکرد و گفتگوی جامعه متخصصان شهری در خصوص عملکرد شهرداری و احیای نام‌ قدیمی خیابان‌های منتهی به حرم مطهر

رئیس شورا نیز در آغاز این جلسه گفت: اعمال محدودیت مدیریت شهری برای شرایط کرونا بدون همراهی سایر دستگاه‌ها، کارآمد نیست.
محمدرضا حیدری ادامه داد: در شرایط کنونی که همه بخش‌های مختلف فعال هستند و رویکرد کلان کشور، خودمراقبتی است، اعمال محدودیت کارکردی نخواهد داشت و بلکه آثار منفی نیز به‌همراه دارد. شورای پنجم، پای‌کار توسعه متوازن و عدالت‌محور ایستاده است.

کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها نیز جلسه داشت تا لایحه بسته تحقق‌پذیری اصلاح، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده آبکوه و گزارش معاونت اقتصادی درخصوص پروژه‌های مشارکتی را بررسی کند.
نشست ویدئو کنفرانسی کمیته نظارتی شماره دو برای بررسی پرونده‌های شهروندان منطقه ۱۰ نیز آخرین رویداد دوشنبه بود.
پیام محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر نیز درخصوص مصوبه احیای نام قدیمی خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی نیز در این روز منتشر شد.
سه‌شنبه؛ نشست های حوزه عمرانی و حمل‌ونقل
نشست بررسی جلوخان پایانه مسافربری امام رضا(ع)، نشست بررسی شبکه سواره کوه‌پارک، بررسی پروژه‌های عمرانی محدوده منفصل توس و نشست کارگروه برنامه شورای شهر مشهد مشترک با کارگروه حمل‌ونقل عمومی و پاک با موضوع بررسی لایحه سیاست کسر کرایه بلیت قطارشهری سبب شد سه‌شنبه برای حوزه عمران و حمل‌ونقل شورا روز پرباری باشد.
در حاشیه همین جلسات رئیس کمیسیون عمران، حمل‎ونقل و ترافیک از پلیس راهور درخواست کرد برخورد با خودروهای مسدودکننده مسیرهای دوچرخه و پیاده‌رو را تشدید کند.

کمیسیون شهرسازی و معماری هم در جلسه خود اقدامات صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف اراضی پلاک ۱۷۶ و لایحه هبه عوارض صدور پروانه ساختمانی مجتمع مهدیه مشهد، پرونده‌های فاقد استعلام آتش‌نشانی و دارای گواهی عدم خلاف از شهرداری را به بحث اعضا گذاشت.
چهارشنبه؛ روز پاسخگویی
چهارشنبه‌های پاسخگویی این هفته با حضور کمیسیون توسعه و بهسازی توس در مرکز ۱۳۷ شهرداری اجرا شد. وی در این جلسه گفت: طرح تفصیلی توس ۶ ماه آینده به شورای شهر ارائه می‌شود.
سیدمسعود ریاضی ادامه داد: طرح تفصیلی توس بنا به گفته شهردار، حداکثر تا ۶ ماه آینده به شورای شهر ارائه خواهد شد و با این اقدام، علاوه بر فراهم آمدن امکان پاسخگویی به ساکنان، سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند هدفمند به بافت ورود کنند.

نشست کارگروه مدیریت بحران و خدمات ایمنی شورا جهت بررسی موضوع سامانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری و لایحه پیوست پدافند غیرعامل وHSE برای ساختمان‌ها، جلسه کارگروه قراردادهای کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادها برای بررسی پیش‌نویس قراردادهای اجرای سازه بتنی ۷ ایستگاه فاز اول خط ۳ قطار شهری و نشست محمدحسین ودیعی، عضو هیئت‌رئیسه و خزانه‌دار شورای شهر مشهد با حسابرسان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری ازجمله رویدادهای چهارشنبه بود.
یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی هم از تغییر رویکرد حوزه اقتصادی مدیریت شهری، از ساخت‌وساز به سرمایه‌گذاری‌های مولد خبر داد.
سیدمحسن حسینی‌پویا با اشاره به این مسئله که فعالیت حوزه اقتصادی شهرداری درگذشته صرفاً معطوف به ساخت‌وساز بوده است گفت: براساس تائیدات شورای پنجم، این معاونت به سایر حوزه‌های تأمین سرمایه ورود کرده است و خوشبختانه در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود، به‌عنوان یک مجموعه اقتصادی است.
پیام محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد درخصوص مصوبه برگزاری نشست‌های نقد و بررسی عملکرد شهرداری نیز در فضای مجازی بازتاب داشت.
پنجشنبه؛ اتوبوس‌رانی و بهشت رضا(ع) زیر ذره‌بین
بازدید رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه از سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری و رئیس کمیسیون خدمات شهری به همراه جمعی از مدیران شهری از روند خدمت‌رسانی در آرامستان بهشت رضا(ع) از برنامه‌های این روز بود.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر مشهد در بازدید از سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری گفت: از سال ٩٦ تاکنون قیمت اتوبوس بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ درصد افزایش داشته است.
بتول گندمی تصریح کرد: افزایش شدید نرخ ارز و از سوی دیگر شیوع کرونا که موجب کاهش استفاده از ناوگان اتوبوس‌رانی و نیز تحمیل هزینه مازاد به شهرداری شده، شرایط دشواری را رقم‌زده و باید یارانه مصوب ۴۶۰ میلیاردتومانی سازمان افزایش پیدا کند.

همچنین رئیس شورای شهر مشهد نیز به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان در پیامی ضمن تبریک این روز نوشت: این روز تجلی مفهوم از خود گذشتن و قربانی کردن بت سرکشی نفس برای وصال به‌حق و پاکی درون است.

کلید واژه ها: طرح تفصیلی - -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات