کاهش بروکراسی و تسهیل امور شهروندان مهمترین هدف میزهای خدمت است
تراب محمدی در حاشیه جلسه کارگروه استقرار میز خدمت شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگار شهریار اظهار کرد: بحث ارائه خدمات الکترونیکی نیز جزو برنامههای ما در کارگروه استقرار میز خدمت است که تلاش داریم تا حد امکان بیشتر خدمات ارائه شده به شهروندان، الکترونیکی، سیستمی و شفاف باشد.
او ادامه داد: طرح تفصیلی شهر تبریز در سایت شهرسازی قرار گرفته و هر فردی می تواند موقعیت مکانی خود و تعداد طبقات قابل ساخت و سایر خدمات پروانه ساخت را در وبسایت و سیستم یکپارچهسازی شهرسازی و درآمد سازمان مشخص کرده و نیازی به مراجعه برای تعیین طبقات ساخت و ساز ندارد.
مدیرکل بازرسی و ارزشیابی شهرداری تبریز با اشاره به صدور الکترونیکی پروانه ساخت خاطرنشان کرد: در آینده پروانههای ساخت و ساز به صورت سیستمی صادر می شود و شهروندان عزیز میتوانند از راه دور و مطابق با ضابطه نسبت به اخذ پروانه اقدام کنند.
او با اشاره به فعالیت کارشناسان شهرداری در میزهای خدمت نیز گفت: کارشناسانی در شهرداری تبریز برای هدایت صحیح و پاسخگویی درست و اصولی ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات آنها تعیین شدهاند که شهروندان با مراجعه به آنها میتوانند از خدمات این افراد بهرهمند گردند.
محمدی یادآور شد: میزهای خدمت در سازمانها و مناطق ۱۰گانه شهرداری تبریز استقرار یافتهاند و در حال حاضر بر روی هوشمندسازی امور کار می شود.
نظرات