جلسه شورای ملی سواد آبی با هدف هماهنگی و برنامه ریزی طرح...

جلسه شورای ملی سواد آبی با هدف هماهنگی و برنامه ریزی طرح...

نشست شورای ملی سواد آبی با حضور مدیرکل روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران، نماینده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان مشاور ملی طرح، بصورت برخط روز پنج شنبه نهم مرداد ماه برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای مهندس سمیعی، با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته از دو گروه دست اندرکار پیشبرد طرح سواد آبی در سال تحصیلی 99-1398، شامل سرگروه های استانی کتاب انسان و محیط زیست و مدیران روابط عمومی بخش آب کشور؛ جمع بندی از پیشبرد طرح ارائه نمود. سپس سرکار خانم دکتر عابدینی و آقای اسکویی، در خصوص بازخوردهای دریافت شده و مسیر طی شده در سال قبل با محوریت سیلاب، به ارائه دیدگاه پرداخته و تاکید نمودند که در سال گذشته با نشست های تهران، مشهد و کرمان، زمینه تقویت و توسعه ارتباطات با دست اندکاران استانی، فراهم آمده و گروه مجازی ایجاد شده، سرمایه ارزشمندی برای تداوم همکاری ها در مسیر گسترش سواد آبی و محیط زیستی می باشد.. همچنین آقای مهندس بهنام در رابطه با خطوط کلی کار در سال 1399، جمع بندی ارائه نمود.

در ادامه، در خصوص، تم محوری سال تحصیلی پیش رو، چارچوب و شیوه کار مطابق با تداوم شرایط کرونا و ملاحظات و مسائل مربوطه به آن، بحث و گفتگو صورت گرفت و تصمیمات زیر اخذ گردید:

  • مطابق با نظرات گردآوری شده در نظرسنجی ها، دو محور "تبیین ارزش اقتصادی آب" و نیز "تغییر اقلیم" به عنوان تم محوری سال 99 کاندید شده اند که جهت نهایی سازی در گروه سواد آبی و محیط زیستی، به نظرخواهی گذاشته می شود.
  • نتایج پیشبرد طرح در استان ها ظرف یک هفته آینده، در قالب نامه ای از سوی دفتر روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران، به استان ها اعلام گردیده و استان هایی که بصورت مبتکرانه موفق به اجرای کامل طرح شده اند؛ مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
  • شیوه نامه سواد آبی متشکل از دو فصل داناب و انسان و محیط زیست، ظرف یک هفته آینده توسط مشاور ملی تنظیم و پس از اخذ نظرات نماینده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (سرکار خانم عابدینی)، جهت نهایی سازی و ابلاغ، در اختیار جناب آقای اسکویی قرار می گیرد.
  • تاکید سال تحصیلی پیش رو با توجه به تداوم شرایط کرونا بر استفاده از ظرفیت های مجازی و نیز صدا و سیما در گسترش آموزش ها خواهد بود. در این رابطه، موضوع پرتال جامعی در حوزه سواد آبی و اپلیکشین قابل استفاده به عنوان زیرساختی در حوزه آموزش های مجازی آب با فوریت در دستور کار خواهند بود.
  • متناسب با تم محوری انتخاب شده، محتواهایی ملی برای استفاده در کلیه استان ها، تنظیم و گردآوری می شود. همچنین نشست مجازی با سرگروه های محترم کتاب، برای یک ماه آینده، برنامه ریزی خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات