تاکسی‌های یورو ۴ شماره گذاری می‌شوند

تاکسی‌های یورو ۴ شماره گذاری می‌شوند

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شماره گذاری تاکسی‌های یورو ۴ در روزهای آینده اظهار کرد: به گفته وزارت کشور، شرکت‌های خودروساز و وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال گذشته تعداد زیادی خودرو تولید شده است که به دلیل مخالفت سازمان محیط زیست با پلاک گذاری آن‌ها، در پارکینگ‌ها  در حال خاک خوردن هستند و بهانه آن‌ها این است که در زمان تولید تاکسی‌ها نتوانستیم قطعات را کنار هم بگذاریم.


وی افزود: هم اکنون که زمان تحویل دادن این خودروها رسیده است، مجوز برای شماره گذاری می‌خواهند.


تجریشی با بیان اینکه تاکسی‌های تولید سال گذشته گاز سوز هستند، گفت: خودروهای تولیدی هم اکنون استاندارد یورو ۴ دارند، اما با توافقاتی که صورت گرفت مقرر شد تاریخ تولید تاکسی‌ها را سال ۹۸ حک کنند تا بتوانیم مجوز پلاک گذاری را برای آن‌ها صادر کنیم.


وی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان تهران حدود  ۱۳۰۰ تاکسی تولید شده است، افزود: به گفته وزارت کشور تعداد زیادی تاکسی علاوه بر تهران در شرکت خودروسازی ایران خودرو در مشهد نیز تولید شده است که هم اکنون در پارکینگ‌ها برای شماره‌ گذاری خاک می‌خورند و اسقاط شده‌اند.


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاکنون برای شماره‌ گذاری ۵ هزار تاکسی با استاندارد یورو ۴ مقاومت کردیم، تصریح کرد: قرار است که حدود ۴۷۰۰ وانت غیر استاندارد از رده خارج شوند.


وی افزود: سازمان محیط زیست تنها به تاکسی‌هایی که به تعهدات خود عمل کرده‌اند و خودروهایی که اسقاط شده‌اند، اجازه شماره‌ گذاری می‌دهد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات