کشف محموله غیرمجاز پرنده وحشی در جنوب شرق استان تهران

کشف محموله غیرمجاز پرنده وحشی در جنوب شرق استان تهران


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمدطاهر ظاهری با اعلام این خبر گفت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان قرچک پایان هفته گذشته در گشت شبانه خود پس از مشکوک شدن به یک دستگاه نیسان وانت متوجه حمل ۹۰ قطعه پرنده شده و پس از توقیف خودرو، برای انجام اقدامات قانونی و لازم با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک تماس گرفتند.


وی با اشاره به اینکه پس از بررسی و بازدید پرندگان توسط کارشناسان این اداره مشخص شد پرندگان مکشوفه از گونه قرقاول بوده که از شمال کشور بارگیری شده بودند، افزود: این پرندگان بدون هیچگونه مجوز قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست برای نگهداری و پرورش وارد شهرستان قرچک شده بودند.


ظاهری گفت: پرندگان مکشوفه به پارک پرندگان تهران تحویل و موضوع برای رسیدگی قضایی و جبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست و تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قرچک ارجاع شد.


وی در پایان با تاکید بر اینکه شهروندان از نگهداری و حمل و تکثیر حیوانات وحشی، به دلیل ناآشنایی با قوانین مربوطه و همچنین ابتلاء به بیماری های مشترک بین انسان و حیوان از قبیل آنفولانزای پرندگان، خودداری کنند، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی از سوی افراد سودجو، بلافاصله موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات