بودجه ای برای رفع مشکل کمبود امکانات شهرهای جدید موجود نیست

بودجه ای برای رفع مشکل کمبود امکانات شهرهای جدید موجود نیست

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن گفت: باید پیش از تولید واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها فراهم شود و سپس متناسب با حجم آن‌ها، به ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای جدید بپردازیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامرضا قدری امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرک‌های اقماری از لحاظ امکانات جاده‌ای و راهی به کلانشهرها، مناسب هستند اما میزان امکانات درمانی، آموزشی، تفریحی و... در آن‌ها کافی نیست.

وی افزود: ضروری است به همان اندازه که به ساخت واحدهای مسکونی توجه می‌شود، ایجاد این امکانات نیز مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس در ادامه با بیان اینکه ساکنان شهرک‌های اقماری نیروهای کار کلان‌شهرها هستند، خاطرنشان کرد: شهرک‌های اقماری به خودی خود برای رفع نیاز ساکنان خود ساخته نشده است بلکه وظیفه اصلی‌اش کنترل سرریز جمعیت شهرهای مادر است.

قدری امیری در ادامه با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا بودجه ساخت شهرهای جدید به صورت یک جا فراهم نبوده است، تصریح کرد: وضعیت حال حاضر شهرک‌های اقماری ما عجیب نیست و همواره تمامی کشورهای دنیا در ساخت شهرهای جدید با چنین مشکلاتی مواجه بوده‌اند.

این کارشناس در پایان اظهار کرد: در حال حاضر مشکل اصلی ما در این زمینه کمبود بودجه است و نمی‌دانم با کدام بودجه می‌خواهیم مشکل کمبود امکانات این شهرها را برطرف کنیم؛ لازم است برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بودجه‌بندی مناسبتری در این زمینه داشته باشیم.

 

 

    نظرات