شهرداری ساری در ساخت پارک موزه دفاع مقدس نقش مهمی داشته است

شهرداری ساری در ساخت پارک موزه دفاع مقدس نقش مهمی داشته است

به  گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، آیین کلنگ زنی سر درب اصلی پارک موزه دفاع مقدس با حضور عباسعلی رضایی فرماندار شهرستان ساری، عباس رجبی شهردار ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در پارک موزه دفاع مقدس برگزار شد.

شهردار ساری احداث پارک موزه دفاع مقدس در مرکز استان را تبیین حماسه دفاع مقدس و توسعه گردشگری برشمرد و گفت: تاریخ‌سازی‌های دلاوران مازندرانی در دفاع مقدس، مغفول واقع‌شده و پارک موزه دفاع مقدس، می‌تواند تا حدودی غربت رزمندگان مازندرانی را برطرف کند.

وی بابیان اینکه شهرداری ساری برای احداث پارک موزه دفاع مقدس، با اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، همکاری دارد، افزود: پاسداشت رشادت‌های رزمندگان در جبهه حق علیه باطل، وظیفه‌ای است که به دوش همه ما قرار دارد و باید در مقابل شهدا، اسرا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها ادای دِین کنیم.

شهردار ساری گفت: پارک موزه دفاع مقدس، مکانی فرهنگی و گردشگری است که می‌تواند به توسعه متوازن شهر ساری کمک کند.

وی بابیان اینکه شهرداری ساری با تمام توان برای به ثمر نشاندن این پروژه، کمک می‌کند، گفت: مردم مرکز استان، سال‌ها منتظر بهره‌برداری از این پروژه هستند.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر و ارزشهای دفاع مقدس در این آیین ، بابیان اینکه پارک موزه‎ها گامی ارزشمند برای انتقال مفاهیم حماسی و والای دفاع مقدس به شمار رفته و می‌توان رشادت‌های رزمندگان اسلام را در قالب این پارک موزه‌ها به نسل‌های آینده و مردم انتقال داد، گفت: سر درب اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران دارای دو دیوار 45 و 38 متری است، همچنین این نما دارای 14 ستون است که هر کدام از ستون‌ها 8 متر ارتفاع دارند.

ملکی افزود: عدد هشت در ستون‌های سر درب نماد هشت سال دفاع مقدس، عملیات والفجر هشت و امام هشتم است که این استان مسیر عبور زائرین امام رضا (ع) است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بابیان اینکه سر درب اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در ضلع شرقی این مرکز قرارگرفته است، گفت: هزینه ساخت این پروژه را یکی از خَیِرین نیک‌اندیش حوزه ایثار و شهادت به عهده گرفت.

وی افزود: شهرداری ساری به رغم مشکلات اقتصادی در کمک به ساخت این پارک موزه نقش مهمی داشته است و انتظار می‌رود این همکاری ادامه داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات