تاسیس ایستگاه تحقیقاتی وزارت نیرو در گلبهار مشهد

تاسیس ایستگاه تحقیقاتی وزارت نیرو در گلبهار مشهد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمود ارجمند شریف" با اعلام این خبر افزود: تاکنون عملیات دیوارکشی در اطراف این زمین اجرا شده و طی مذاکرات انجام شده با شرکت عمران شهر جدید گلبهار مصوب شده است این زمین به مساحت 4000 متر افزایش یابد.
وی اظهار کرد: هدف استفاده از 2000 متر اولیه زمین، تاسیس ایستگاه تحقیقاتی مطالعاتی لایسیمتری بوده که با افزایش مساحت زمین کاربری این ایستگاه به ایستگاه تحقیقاتی مطالعاتی آب و هواشناسی ارتقا خواهد یافت، همچنین برای دسترسی به امکانات و انشعابات آب، برق و گاز با ادارات ذ‌ی‏‌ربط مکاتبات لازم انجام شده است.
ارجمند عنوان کرد: این ایستگاه، اولین ایستگاه تحقیقاتی مطالعاتی سطح کشور است که می‏‌توان به‏‌عنوان پایلوت انجام شود و در صورتی‏ که دستاوردهای قابل قبولی داشته باشد به شرکت‏‌های آب منطقه‏‌ای سایر استان‏‌ها نیز پیشنهاد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اجزای مهم به‏‌منظور برآورد بیلان آبی استان و اندازه‏‌گیری تبخیر و تعرق است. اطلاعات در مورد تبخیر- تعرق در برنامه‌‏ریزی آبیاری و زهکشی حائز اهمیت است. لایسیمترهای وزنی به‏‌عنوان یکی از دقیق‌‏ترین روش‏‌های اندازه‌‏گیری مستقیم تبخیر-تعرق می‌‏توانند مورد استفاده قرار گیرند. این ابزار اندازه‏‌گیری، تغییرات رطوبت خاک را مستقیما و به‌‏صورت دقیق اندازه‏‌گیری می‏‌کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات