عملیات اجرایی خط فوق توزیع برق بهمئی به پایان رسید

عملیات اجرایی خط فوق توزیع برق بهمئی به پایان رسید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "خسرو پرویزی" گفت: عملیات اجرایی خط فوق توزیع 132 کیلوولت شهرستان بهمئی به طول 90 کیلومتر مدار و با اعتباری بیش از 161 میلیارد تومان به پایان رسیده است.

وی احداث این خط را باهدف پایداری شبکه، بهبود وضعیت ولتاژ و کاهش خاموشی ها در شهرستان بهمئی عنوان و اظهار داشت: این خط هم اکنون تحت ولتاژ بوده و تست‌های فنی لازم نیز جهت بهره برداری نهایی در حال انجام است.

مشاور فنی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وضعیت کنونی میزان مصرف برق در شهرستان‌های بهمئی این استان و شهرستان بهبهان و همجوار در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: جهت بهره برداری کامل این خط نیاز به خاموشی روی خط اصلی از ایستگاه شاهد بهبهان بوده که در حال حاضر این امکان برای اتصال خط بهمئی به شبکه سراسری وجود ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با کاهش شدت گرمای موجود و اتمام پیک بار، در مهرماه امسال، عملیات اجرایی احداث فاز اول پُست فوق توزیع شهرستان بهمئی نیز شروع شود.

بهره‌برداری از فاز اول پُست فوق توزیع بهمئی
پرویزی با تشریح طرح دائم پُست فوق توزیع برق شهرستان بهمئی، ادامه داد: طرح دائم احداث پُست فوق توزیع این شهرستان 2 دستگاه ترانس 50 مگاولت آمپر بوده که فاز اول آن با احداث یک دستگاه ترانس 50 مگاولت آمپر با چندین فیدر خروجی به‌صورت "اَوت دُور" تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: در حال حاضر، مراحل انتخاب پیمانکار واجد شرایط انجام شده و عملیات اجرایی این پُست از مهرماه جاری به‌صورت “EPC“ یا (مهندسی، تامین تجهیزات و اجرا) شروع و تا پایان امسال فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید.

مشاور فنی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مشترکان برق در شهرستان بهمئی را بیش از 13 هزار اشتراک برشمرد و ادامه داد: دمای هوا در این شهرستان در فصل گرما به بیش از 60 درجه هم می‌رسد، بر همین اساس احداث پُست فوق توزیع در این منطقه یک ضرورت است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات