آزادسازی سه هکتار از اراضی تصرف شده بستر رودخانه دره رود

آزادسازی سه هکتار از اراضی تصرف شده بستر رودخانه دره رود

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال ۳ هکتار از اراضی تصرف شده بستر رودخانه دره رود که در سالیان گذشته به تصرف اشخاض در آمده بود، آزادسازی و رفع تصرف گردید .

مهندس رضا بدرزاده با تاکید بر رسالت سازمانی و وظایف قانونی اداره منابع آب بر حفاظت از حرایم منابع آبی افزود: عوامل اجرایی اداره منابع آب شهرستان گرمی بر اساس تبصره های ذیل ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، اراضی تصرف شده  فوق الذکر را شناسایی و با اخذ دستور قضایی و با همکاری نیروی انتظامی اقدام به آزادسازی و رفع تصرف اراضی واقع در بستر رودخانه نمودند .

وی تصریح کرد: عوامل اجرایی اداره منابع آب شهرستان گرمی در جهت حفاظت و صیانت از منابع آبی منطقه و حفظ حقوق بیت المال تمام تلاش خود را بکار خواهند بست و در این راستا براساس قوانین حاکم بر منابع آبی بخصوص قانون توزیع عادلانه آب و دستورالعمل های مربوط به طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب، با متخلفان و متصرفان به بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها ، با قاطعیت برخورد خواهند کرد .

مهندس بدرزاده در پایان با بیان اینکه تجاوز به بستر رودخانه ‌ها و مسیل ها باعث می شود که خسارت حاصل از سیلاب افزایش یابد اظهار داشت: این کار سبب کاهش عرض رودخانه شده که به دنبال آن سیلاب از مسیر اصلی خارج شده و خسارات زیادی به اراضی همجوار وارد می‌کند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات