موفقیت مدیریت شهری در گرو جلب مشارکت مردمی است

موفقیت مدیریت شهری در گرو جلب مشارکت مردمی است

موفقیت مدیریت شهری در گرو جلب مشارکت مردمی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی در حاشیه جلسه کمیته نظارتی منطقه 6 که در آن موضوع جمع‌آوری دیوار حائل شهرک بهشتی و پردیس مطرح شد، اظهارکرد: این دیوار سالیان سال، مشکل ساز بوده و موجب نارضایتی بخشی از شهروندان مشهدی شده بود؛ از سوی دیگر به لحاظ قانونی و زیبایی منظر و حیث اجتماعی، فرهنگی و امنیتی هم ضرورت حذف دیوارها بیش از پیش حس می‌شد.

نوروزی با بیان اینکه وجود دیوار و حائل پیرامون بخشی از شهر هیچ توجیهی ندارد و حذف دیوارها سالها اجرایی نشده بود، گفت: امسال با تکیه بر رویکرد اجتماعی شورای پنجم و استقرار دفاتر تسهیلگری، در تعامل با ساکنان و ذی‌نفعان این مهم محقق شد؛ حذف دیوارها، بیانگر نقش و قدرت فعالیت‌های اجتماعی در فعالیت‌های عمرانی است که میتوان با رویکرد اجتماعی و تعامل با مردم و طرح موضوع با آنها میتوان مشکلات را برطرف کرد.

وی در ادامه افزود: اغلب اوقات مشکل از ماست که نمی‌‎توانیم با مردم تعامل داشته باشیم؛ آنها را در تصمیم‌گیری‌ها و برآوردهایمان سهیم نمی‌کنیم و در مقابل مردم نیز با ما همراهی نخواهند داشند چراکه به کارها باور و ایمان ندارند.

رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد با بیان اینکه اداره بهتر شهر و فراهم آوردن محیط زندگی شاداب و مطلوب برای شهروندان، دغدغه مدیریت شهری است و پیوسته در جهت تحقق آن تلاش می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از اوقات این تعامل وجود ندارد تا شهروندان از اهداف و نیاز و اقدامات و حتی نقاط ضعف ما آگاه شوند.

نوروزی گفت: شورای پنجم پیوسته درصدد بوده ارتباط خود با شهروندان را از طریق شورای اجتماعی محلات و دفاتر تسهیلگری گسترش دهد و مردم را در تصمیم‌گیری‌های خود دخیل کند؛ در چنین شرایطی، با همین نیرو و امکانات، بیشترین بازدهی را خواهیم داشت.

وی در پایان افزود: امیدواریم دفاتر تسهیلگری و شوراهای اجتماعی محلات بتوانند رسالت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند چراکه این موفقیت، کمک خوبی برای مدیریت شهری خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات