ورزش قوی ترین دارو برای درمان بیماری‌های جسمی روحی است

ورزش قوی ترین دارو برای درمان بیماری‌های جسمی روحی است

ارسلان مسعودی در گفتگو با برنامه #صبح_سیلک با بیان اینکه ورزش حجم اکسیژن خون را افزایش می‎دهد، تصریح کرد: ورزش با تقویت سیستم ریوی باعث بهبود دستگاه گردش خون فرد می‌شود و کل این اتفاقات به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌انجامد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد افرادی که مرتب و منظم ورزش می‌کنند، در مواجهه با بیماری کرونا توانمندترند و در صورت ابتلا سریع تر بهبود پیدا می‌کنند.

این کارشناس ورزشی با تاکید بر اینکه ورزش خانگی در دوران شیوع کرونا بهترین جایگزین ورزش در سالن‌ها و مجتمع‌های ورزشی با ازدحام خطرساز است گفت: در منازل با حداقل امکانات و فضای کوچک اتاق در کنار استفاده از وسایل مختلف مثل بطری بعنوان وزنه و... می توان به تقویت عضلات پرداخت.

وی یادآور شد: شهروندان باید ورزش کردن را جزو عادات روزانه خود به حساب بیاورند و با اختصاص لحظاتی از فرصت خود به انجام فعالیت‌های بدنی در امروز، حسرت حفظ سلامتی در آینده را نخورند.

به گفته مسعودی شهروندان بدون اختصاص هزینه برای انجام فعالیت‌های روزانه ورزشی می‌توانند تنها با انجام حداقل نیم ساعت پیاده‌روی ملایم یا دوچرخه سواری سلامتی خود را به جای صرف هزینه‌های سنگین تضمین کنند.

وی نقش بانوان خانواده‌ها در حفظ ارزش‌های اجتماعی و سوق جامعه به ورزش را مهم ارزیابی و تبیین کرد: بانوان ورزشکار در سازمان اولیه آموزشی مثل منزل می‌توانند با سوق دادن فرزندان به ورزش در ساختن جامعه ای ورزشکار نقش آفرینی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات