ایجاد چاه‌های جذبی راهکار مدیریت شهری برای جلوگیری از بروز آب‌گرفتگی‌هاست

ایجاد چاه‌های جذبی راهکار مدیریت شهری برای جلوگیری از بروز آب‌گرفتگی‌هاست

وحید مقدم سلیمی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین با استناد به فصل هشتم از مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان گفت: ایجاد چاه‌های جذبی و لوله‌کشی و ذخیره آب باران برای پلاک‌های ساختمانی از مهم‌ترین راهکارها برای پیشگیری از وقوع آبگرفتگی‌ها و هدررفت آب است.

به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین؛ مقدم سلیمی گفت: تحقق کامل این طرح می‌‎تواند به‌عنوان یک برنامه بلندمدت چاره‌ساز بسیاری از معضلات و مشکلات کنونی شهر باشد.

وی ورود آب‌های سطحی به شبکه جمع‌آوری فاضلاب را از عوامل افزایش کاذب میزان فاضلاب شهری و ایجاد پس‌زدگی در نقاط پایین‌‌دست برشمرد که موجب وقوع آب‌گرفتگی‌ در معابر می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری افزود: ایجاد چاه‌های جذبی ضمن تقویت نقطه‌ای سفره‌های زیرزمینی آب، می‌تواند موجب کاهش آب‌های سطحی جاری در انهار و کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی شود.

وی با اشاره به مکاتبات صورت‌گرفته با معاونت معماری و شهرسازی و مناطق سه‌گانه شهرداری و سازمان نظام مهندسی استان درخصوص اجرای کامل این فصل از مقررات ملی ساختمان، اظهار امیدواری کرد که با همکاری حوزه‌های مسئول، معضلات یادشده در قالب برنامه بلندمدت حل شود.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات