رهاسازی آب سد سبلان برای تامین نیاز آبی روستاهای حاشیه رودخانه...

مدیر امور منابع آب مغان از رهاسازی آب سد سبلان برای تامین نیاز آبی روستاهای حاشیه رودخانه دره رود برای دومین بار در سال جاری خبر داد.

مهندس اصغر احمدنژاد گفت: به دنبال در خواست های مردمی روستاهای حاشیه دره رود در محدوده بخش بران از توابع شهرستان اصلاندوز و پیگیری مسئولین شهرستان اصلاندوز مبنی بر رها سازی آب سد سبلان، با دستور مدیر عامل و هماهنگی معاونت حفاظت بهره برداری  شرکت آب منطقه ای اردبیل، ۷.۵ متر مکعب در ثانیه آب برای دومین بار از سد سبلان رها سازی شد.

وی افزود با توجه به کاهش شدید بارندگی و بروز خشکسالی در سال آبی ۹۹-۹۸ و خشک شدن رودخانه دره رود و ایجاد تنش آبی در روستاهای حاشیه این رودخانه ها و درخواست های مردمی و پیگیری مسئولین منطقه مبنی بر رها سازی آب از سد سبلان ، دریچه های سد سبلان بمنظور رهاسازی آب گشوده شد.

مهندس احمدنژادعنوان کرد: در شرایطی که اهالی روستاهای حاشیه رودخانه دره رود به خاطر کشت محصولات بهاره از جمله باغ و پنبه و... به خاطر نیاز آبی شدید در شرایط سختی قرار گرفته بودند، رهسازی این دوره آبیاری از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که  ضمن تامین آب سطحی، آب  مجتمع های آب شرب و چاههای حریمی موجود در  حاشیه رودخانه های دره رود را نیز تامین نمود .

وی در پایان با اشاره به کمبود منابع آبی در دسترس، از کشاورزان منطقه خواست با توجه به محدودیت منابع آبی، در مصرف آب صرفه جویی کنند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات