مديريت مصرف 134 مگاواتي برق در قم

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان قم، مهندس مهدي آهنين پنجه در برنامه زنده تلويزيوني گفتگوي روز شبكه نور در سخناني به تشريح ميزان مصرف برق در روزهاي گرم تابستان پرداخت و اظهار داشت: هر هفته وزارت نيرو سقفي را براي هر استان در نظر مي گيرد كه اگر مصرف بيش از ميزان تعيين شده باشد خاموشي اعمال مي شود.
وي افزايش شديد گرماي هوا را در روزهاي اخير منجر به رشد چشمگير مصرف دانست و گفت: با اين وجود با همكاري مردم، كشاورزان، ادارات و صنايع توانستيم مصرف را مديريت و از خاموشي هاي اضطراري جلوگيري كنيم.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان قم با قدرداني از مشاركت مردم و ساير بخش ها در طرح هاي مديريت مصرف، از انعقاد حدود 5600 تفاهم نامه همكاري با بخش هاي مختلف در راستاي مديريت مصرف خبر داد و خاطرنشان كرد: اين همكاري ها در مجموع به كاهش 134 مگاواتي مصرف برق در استان منجر شد كه پايداري برق در شبكه را به دنبال داشته است.
وي سقف تعيين شده مصرف برق در استان قم را در هفته جاري 820 مگاوات اعلام كرد و يادآور شد: پيك مصرف برق در قم در اين هفته به 819 مگاوات رسيد و اگر مشاركت 134 مگاواتي در استان رخ نمي داد مصرف به 950 مگاوات مي رسيد و قطعاً شاهد خاموشي هاي وسيعي در شهر بوديم.
آهنين پنجه با اشاره به سهم بخش هاي مختلف در مديريت مصرف اذعان داشت: به بخش هايي كه همكاري هاي لازم در مديريت مصرف را داشته باشند از سوي وزارت نيرو و شركت برق پاداش تعلق مي گيرد كه سال گذشته در اين خصوص 5 ميليارد تومان پاداش همكاري به مشتركين اختصاص يافت.
وي همكاري صنعت گران را منجر به كاهش 87 مگاوات برق در پيك مصرف دانست و گفت: همكاري خوب بخش كشاورزي نيز 27 مگاوات مديريت مصرف در اين بخش را به همراه داشت.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان قم تأكيد كرد: كشاورزاني كه بين ساعات 13 تا 17 از برق مصرف نمي كنند بيست ساعت مابقي شبانه روز را مي توانند به صورت رايگان از برق استفاده كنند.
وي با بيان اينكه 37 درصد مصرف برق در بخش خانگي است، اظهار داشت: با هدف صرفه جويي 19 مگاواتي مصرف در اين بخش امسال با يك مشاور قرارداد بستيم تا در اين زمينه بتوانيم به نتايج خوبي دست پيدا كنيم.
آهنين پنجه با اشاره به ارتباط مشاور با مشتركيني كه بيش از هزار كيلووات در ماه مصرف مي كنند خاطرنشان كرد: در همين راستا از 145 هزار اشتراك حدود 84 هزار مشترك با ارسال پيامك به شركت برق، خواستار همكاري در كاهش مصرف شدند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات