گرامیداشت روز تبریز به وسعت بیلبوردهای شهر

گرامیداشت روز تبریز به وسعت بیلبوردهای شهر

به گزارش شهریار، سعید حاجی اظهار کرد: با نصب و اکران این بیلبوردها تلاش شده است تا داشته های معنوی و سرمایه های تاریخی و مدنی تبریز برای شهروندان این شهر بیش از پیش شناسانده شود.

او با بیان اینکه یکی از اصلی ترین علل نامگذاری ۱۴مرداد به عنوان روز تبریز، مصادف شدن با روز مشروطه است، افزود: بخشی از بیلبوردهای اکران شده به معرفی مجاهدان مشروطه از جمله ستارخان، باقرخان، شیخ محمد خیابانی و ثقه الاسلام پرداخته است.

حاجی زاده تشریح کرد: همچنین شهدای والامقام علی تجلایی، مرتضی یاغچیان، حسن شفیع زاده، حمید باکری و مهدی باکری با عبارت «سرداران عاشورایی» و به عنوان نمادی از قهرمانان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع توسط بیلبوردهای شهری معرفی شده اند.

او با بیان اینکه تبریز، نخستین پایتخت تشیع، از دیگر محورهای فضاسازی های ۱۴ مرداد است، گفت: همچنین تعدادی از بیلبوردها به یادآوری عنوان پرافتخار «تبریز، شهر سه علامه» یعنی علامه امینی، علامه جعفری و علامه طباطبایی اختصاص یافته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز یادآور شد: تبریز در سال های اخیر جوانان غیوری را به خود دیده است که با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل به عنوان مدافعان حرم، فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داشته اند که در فضاسازی های روز تبریز، شهدای مدافع حرم و شهید منای تبریز نیز به شکلی ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

او با بیان اینکه یکی دیگر از عناوین تبریز، شهر شهدای محراب است، گفت: تصاویر و اسامی آیت الله طباطبایی و آیت الله مدنی به عنوان دوچهره تاثیرگذار دینی و سیاسی و اولین شهدای محراب نیز در بیلبوردهای اکران شده به چشم می خورد.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: همچنین بیلبوردهای معرفی اماکن تاریخی و دیدنی تبریز برای اکران در پایخت و هفت کلانشهر کشور ارسال شده است.

۱۴مرداد با پیشنهاد ایرج شهین باهر، شهردار تبریز و با تصویب شورای فرهنگی عمومی آذربایجان شرقی به عنوان روز تبریز نامگذاری شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات