برخورد با مسئله تکدی‌گری، نیازمند رویکردهای اجتماعی است

برخورد با مسئله تکدی‌گری، نیازمند رویکردهای اجتماعی است

برخورد با مسئله تکدی‌گری، نیازمند رویکردهای اجتماعی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، رضا دانایی در توضیح علل پیدایش تکدی‌گری به عنوان یک مسئله اجتماعی اظهار کرد: فقر اقتصادی و کمبود شغل و درآمد، از کار افتادگی، اعتیاد، معلولیت و بیماری، مهاجرت از روستا به شهر و بالابودن هزینه زندگی از جمله عوامل پیدایش تکدی‌گری در مشهد به شمار می‌ روند.
وی افزود: از آنجا که با یک پدیده اجتماعی چند علتی روبه رو هستیم، برای کنترل این پدیده و کاهش مخاطرات آن باید رویکردها و اقدامات اجتماعی را به کار ببندیم.
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این پدیده بدون اقدامات بین ‌بخشی و تعاملات بین ‌نهادی قابل کنترل نخواهد بود، بیان کرد: مجموعه شهرداری بر حسب وظایف اجتماعی خود، در حد امکان سعی دارد با ساماندهی متکدیان در مجموعه سرای سبزی زندگی، آنان را برای ورود مجدد به جامعه آماده کند.
دانایی درخصوص اقدامات صورت گرفته در چند ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت مددجویان و کارکنان مرکز سرای سبز زندگی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای قرنطینه، برگزاری جلسه با مرکز بهداشت به منظور دریافت نقطه نظرات و دستورالعمل‌های بهداشتی، چکاپ روزانه مددجویان، قرنطینه افراد پیش از ورود به مجموعه خانه سبز، توزیع روزانه ماسک بین مددجویان از جمله اقداماتی بوده که برای حفظ سلامتی کارکنان و مددجویان این مجموعه انجام شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به رویکرد سازمان اجتماعی و فرهنگی در ارتباط با مسئله تکدی‌گری و به منظور توان‌افزایی مددکاران و روانشناسان این مجموعه، برگزای کارگاه‌های آموزشی و روانشناسی برای کارکنان سرای سبز زندگی که ارتباط مستقیم با مددجویان این مرکز دارند، در دستور کار قرار گرفته است. همچنین برای مددجویان این مرکز کلاس های آموزشی، روان شناسی برگزار خواهد شد تا مددجویان با کسب آمادگی‌های لازم، هنگام برگشت به جامعه، آسیب‌های کمتری متحمل شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات