۲۵ هزار بازدید ایمنی از صنوف مختلف در سال گذشته/ بروز ۲۶ هزار حریق و  ...

۲۵ هزار بازدید ایمنی از صنوف مختلف در سال گذشته/ بروز ۲۶ هزار حریق و ...

۲۵ هزار بازدید ایمنی از صنوف مختلف در سال گذشته/ بروز ۲۶ هزار حریق و حادثه در سال گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی در هجدهمین شورای اداری شهرداران که با حضور معاون دادستان مرکز استان و رئیس کارگروه ایمنی اماکن پرخطر برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته به طور متوسط ۲۶ هزار حریق و حادثه در مشهد رخ داده که هشت هزار مورد آن حریق بوده است.
وی افزود: مردم از بسیاری حریق هایی که در سطح شهر رخ می دهد اطلاع ندارند و تنها حریق برج سلمان و ساختمان پلاسکو را به یاد می آورند.
یک بار برای همیشه پرونده اماکن پرخطر بسته شود
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان این که اگر به دنبال ایمن کردن اماکن پرخطرهستیم، حفظ جان مردم و حقوق عامه برای ما اهمیت دارد، بیان کرد: ما به دنبال پیشگیری از بحران هستیم و در نظر داریم که یک بار برای همیشه پرونده اماکن پرخطر بسته شود.
عزیزی خاطرنشان کرد: سال گذشته هر ماه دو هزار و ۵۰۰ بازدید و در مجموع ۲۵ هزار بازدید پیشگیرانه از اصناف انجام شد که از این تعداد تنها ۱۰ درصد برای رفع نواقص موجود درمحل استقرار کسب خود به سازمان آتش نشانی برای تشکیل پرونده مراجعه کرده اند.
وی با اشاره به این که کارگروه ایمنی اماکن پرخطر با هدف بررسی وضعیت پروژه ها ی خاص تشکیل شده است، اضافه کرد: در بازدید هایی که از بازارها، مجتمع ها و ساختمان های بلند مرتبه انجام شد مشخص شد که الزامات ایمنی به شکل جدی در این اماکن مورد توجه قرار نگرفته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: کارگروه در مجموع دو بخش بازارها، سینماها، مجموعه های تجاری، اماکن تجمعی درحال بهره برداری بدون پایانکار، اماکن و بازارهای قدیمی را مورد بررسی قرار خواهد داد.
اولویت ما ایمن سازی اماکن تجمعی است که بدون پایانکار در حال بهره برداری هستند
عزیزی عنوان کرد: اولویت کارگروه در ابتدا، ایمن سازی اماکن تجمعی است که بدون پایانکار در حال بهره برداری هستند.
وی به اعلام اسامی ۱۲ بازار و مجتمع پرخطرطی دو هفته گذشته اشاره و ادامه داد: اعلام اسامی اماکن پرخطر با بازخوردهای مثبت و منفی زیادی داشت و حتی برخی فشارها را به مدیریت شهری وارد کرده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: پس از بازارها و مجتمع های قدیمی کارگروه به سراغ بازدید و بازرسی از بازارها وساختمان های جدید رفت که طی ۱۰ روز گذشته بازارها و مجتمع های بزرگ منطقه ۱۱، هشت و یک مورد بررسی قرار گرفتند.
برخی از ساختمان های به ظاهر بسیار مدرن فاقد هرگونه سیستم اطفا حریق هستند
عزیزی اظهار کرد: متاسفانه در این بازدید ها برخی از ساختمان های به ظاهر بسیار مدرن را مشاهده کردیم که فاقد هرگونه سیستم اطفا حریق بودند.
وی به تشکیل کارگروه ایمن سازی اماکن پرخطر مشهد اشاره و افزود: از اول مرداد ماه کارگروه با حضور نمایندگان دستگاه قضایی و دستگاه های ذی ربط از جمله سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی در دادسرا تشکیل و وظایف قانونی هر یک از دستگاه ها مشخص شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: در کنار بازرسی و ایمن سازی مجتمع ها و بازارهای پرخطر بحث توجه به ایمنی پارکینگ ها نیز در دستور کار کارگروه قرار گرفت.
نقشه ۵۰ ساختمان بلند مرتبه و مجتمع های پرخطر آماده شده است
عزیزی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در کارگروه این بود که اگر اتفاقی در اماکن پرخطر رخ دهد، وظیفه هر دستگاه چیست؛ لذا مقرر شد نقشه ها و پنل های این اماکن تهیه شود که بر این اساس نقشه ۵۰ ساختمان بلند مرتبه و مجتمع های پرخطر آماده شده است.
وی اضافه کرد: همچنین از شرکت های برق، گاز و آب خواسته شد تا نقشه های زیرساخت های موجود پیرامون این اماکن را ارائه دهند تا در صورت بروز حادثه برای مهار آنها اقدام شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان این که آخرین مهلت اماکن پرخطر برای تشکیل پرونده ایمنی در آتش نشانی شهریور ماه است، تصریح کرد: کارگروه به طور متوسط هر هفته سه بازدید از بازارها و مجتمع های جدید درحال بهره برداری و همچنین بازارهای قدمی انجام می دهد.
عزیزی گفت: از این پس بعد از هر بازدید یک جدول زمانبندی به مالکان داده خواهد شد تا طبق آن نسبت به رفع نواقص اقدام کنند که در غیر این صورت از طریق دستگاه قضایی اقدام خواهد شد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات